Performancing Metrics

توافق برای خروج الحشد الشعبی و پیشمرگه ها از «طوزخورماتو» | اتاق خبر
کد خبر: 337716
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 10:12
العامری خبر داد؛
رهبران الحشد الشعبی و پیشمرگه های کرد عراق برای خروج نیروهای دو طرف از «طوزخورماتو» توافق نمودند.

اتاق خبر- رهبران الحشد الشعبی و پیشمرگه های کرد عراق برای خروج نیروهای دو طرف از «طوزخورماتو» توافق نمودند.

نشست مشترک عصر چهارشنبه فرماندهان الحشد الشعبی به‌ ریاست هادی العامری و نیروهای پیشمرگه کرد با ریاست دکتر نجم الدین کریم با توافق برای نیروهای دو طرف از «طوزخورماتو» به‌ پایان رسید.

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و فرمانده الحشد الشعبی عراق که روز چهارشنبه به منظور آرام سازی اوضاع وارد طوزخورماتو شده بود از دستیابی به توافق بین رهبران الحشد الشعبی و نیروهای پیشمرگه کرد برای خروج نیروهای دو طرف از «طوزخورماتو» در شرق تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق خبر داد.

وی اعلام کرد که این توافق از روز پنج شنبه به اجرا درآمده و نیروهای پلیس ماموریت های امنیتی در این منطقه را برعهده خواهند گرفت.

العامری در کنفرانس خبری مشترک که با حضور نجم الدین کریم استاندار کرکوک برگزار شد، گفت: با توجه به حوادث طوزخورماتو امروز پیرامون نقاط متعدد از جمله خروج نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرگه از این منطقه که از روز پنج شنبه آغاز می شود توافق گردید و نیروهای پلیس محلی کنترل اوضاع را در دست خواهند گرفت.

وی افزود: از دیگر نقاط این توافق خارج کردن تسلیحات و باز کردن تمام راه های طوزخورماتو و همچنین تشکیل یک اتاق عملیات متشکل از پلیس، نیروهای پیشمرگه و الحشد الشعبی تحت فرماندهی پلیس محلی است.

در همین حال «ابومهدی المهندس» معاون فرمانده الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که ظرف ۴۸ ساعت آینده امنیت به «طوزخورماتو» بازخواهد گشت.

از سوی دیگر «نجم الدین کریم» استاندار کرکوک نیز اعلام کرد که برخی طرف ها با گرایش های شخصی و سیاسی نمی خواهند اوضاع امنیتی در طوزخورماتو ثبات و آرامش داشته باشد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید