Performancing Metrics

لازم‌الاجرا شدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی برای همه دستگاه‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 337722
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 10:54
رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی کشور گفت: تصمیمات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی پس از تصویب برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست.

اتاق خبر: مجتبی خالصی اوایل هفته در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری قزوین اظهار کرد: نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی باید محور فعالیت‌ها باشد و مسوولان در استان‌ها با برنامه‌ریزی مدون برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اقدام عملی کنند.

وی افزود: در سال‌جاری همه موظف‌اند کارنامه موفق و قابل قبولی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی ارائه کنند و با دادن طرح‌ها و ایده‌ها و برنامه‌های مدون عزم خود را برای کار جزم کنند.

خالصی تصریح کرد: سند اهداف کلی اقتصاد مقاومتی در افق‌های 2، 5 و ۱۰ ساله برای سال‌های ۹۴ تا ۹۹ و ۱۴۰۴ تنظیم‌شده و سند منشور پروژه‌ها شامل چرایی پروژه، منابع مالی، محل تأمین اعتبار، اهداف کمی و کیفی و زمان‌بندی پروژه نیز در سند منشور دیده‌شده است.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی منطبق بر اسناد بالادستی است و برنامه‌های کلی هم بر اساس یک دوره‌ی ۵ ساله نوشته‌شده است و مسوولان باید کاری کنند تا فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده بر اساس بندهای تعیین‌شده باشد.

وی ادامه داد: تصویب پروژه‌ها منوط به رعایت استانداردهای الگویی منشور باشد تا بتوانیم رشد هشت‌درصدی پیش‌بینی‌شده در برنامه را محقق کنیم.

خالصی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه استانداران تشکیل جلسات منظم هفتگی، شناسایی موانع اجرایی، رفع مشکلات، ارائه‌ی پروژه‌های پیشنهادی در چارچوب نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومت و تدوین آن و ارائه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تصمیمات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی پس از تصویب برای همه‌ی دستگاه‌ها لازم‌الاجراست.

وی خاطرنشان کرد: اگر رقابت‌پذیری را محقق کنیم صادرات هم رونق می‌گیرد و فعالیت‌های اقتصادی سودآور می‌شود.

خالصی یادآور شد: در سال ۲۰۱۳ رتبه ایران در شاخص‌های کسب‌وکار ۱۵۲ بود و برای سال ۲۰۱۶ این رتبه به ۱۱۸ بهبودیافته که هرچند ارتقاء داشته‌ایم اما وضعیت خوب نیست و باید روند روبه رشدی را تجربه کنیم.

رئیس دبیرخانه‌ی شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: باید دسترسی به منابع آسان شود و مجوزها به‌سرعت صادر شود و در این میان دوری از رانت و کم کردن ریسک و نیز هزینه‌ها و بستن راه‌های انحراف ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار کرد: کاهش تصدی‌گری دولت و مشارکت بخش خصوصی در اجرای اقتصاد مقاومتی کارساز است و با واگذاری طرح‌ها باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خالصی در پایان تصریح کرد: گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی با کمک رسانه‌ها از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند به روند کارها شتاب بخشد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید