Performancing Metrics

خوزستان رتبه اول حمل ونقل را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 337739
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 13:10
ـ مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آمار نشان می دهد که خوزستان رتبه اول حمل و نقل را دارد ولی به لحاظ داشته ها و زیربنایی رتبه پنج را دارد.

اتاق خبر: منوچهر رحمانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان با اشاره به استفاده خیلی خوب از ظرفیت اعتبارات استانی و ملی در بخش جاده ای اظهار کرد: خوزستان از نظر طول راه ها رتبه پنج، آزادراه ها رتبه هشت، بزرگراه ها رتبه چهار، راه فرعی رتبه شش، راه اصلی رتبه یک، راه روستایی رتبه پنج و از نظر تن کیلومتر جاده نیز رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ارائه شده از سالنامه آماری سازمان حمل و نقل کشور برداشت شده است افزود: آمار نشان می دهد که خوزستان رتبه اول حمل و نقل را دارد ولی به لحاظ داشته ها و زیربنایی رتبه پنج را دارد، بنابراین این فاصله آماری نشان دهنده کار سنگین در خوزستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وجود تناسب بین تعداد مسافرها و داشته های استان در بخش جاده تصریح کرد: با تلاش بسیار ۷۰۴ مییارد تومان اعتبار ملی را به استان سرازی کردیم. در ابتدای کار اعتبارات ملی ۱۳۰ میلیارد تومان بود که با ایجاد تعهد و تقاضای سهم در ظرفیت های غیر پولی مثل اسناد خزانه و قیر آن را به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

رحمانی بیان کرد: میزان تخصیص اعتبارات استانی ۵۰ درصد بود ولی از اعتبارات ملی تنها ۵۰ میلیارد تومان را به استان تخصیص دادند. سرجمع تخصیص اعتبارات ملی و استانی به خوزستان ۱۷ درصد بود.

انعقاد تفاهمنامه با نفت

وی با اشاره به ویژه بودن انعقاد تفاهمنامه با نفت گفت: پروژه یک سری جاده ها در خوزستان (حدود ۱۰۰ کیلومتر) از هفت سال پیش توسط شرکت نفت آغاز شده بود. محور امیدیه به ماهشهر، عبدالخان و هویزه از جمله این جاده ها هستند که به عنوان نمونه محورامیدیه به ماهشهر بعد از دو ماه به زیر ترافیک رفتند از هم پاشید.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: جاده عبدالخان نیز مدت هفت سال در دادگاه پرونده داشت ولی طی تفاهمنامه ای که با نفت منعق کردیم کار این ۱۰۰ کیلومتر جاده دوباره شروع شد.

رحمانی اضافه کرد: خوشبختانه اکنون بخشی از جاده امیدیه به ماهشهر انجام شده و قرارداد کمربندی سوسنگرد نیز منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل ۲۷۹ میلیارد تومان دیون دارد، گفت: این دیون را هوشیارانه ایجاد کردیم و خوشبختانه در ۳۰ سال گذشته هیچ وقت استفاده از ظرفیت ها را با این شدت نداشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: ۵۴ هزار تن قیر با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان و اسناد خزانه با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان را از سهم ملی گرفتیم که امسال آن را دو یا سه برابر می کنیم.

رحمانی یادآور شد: یکی از هم افزایی های انجام شده در استان برگزاری ۱۴ جلسه شورای حمل و نقل و کمیسیون ایمنی راه ها به ریاست استاندار خوزستان بود. خوشبختانه با وجود تمام محدودیت ها و تنگناهای موجود، استان خوزستان در بخش ایمنی راه رتبه عالی را در کشور کسب کرد.

وی خبر داد: ۳۹۱ کیلومتر بهسازی راه ها، ۵۲ کیلومتر جاده زیر ترافیک رفته، یک هزار و ۹۰ متر اجرای پل و تقاطع غیر همسطح، کسب مقام اول کشور در اجرای طرح های نوروزی و همچنین انجام کار عظیم در مرز چذابه (بهبود ۵۰ درصدی ترافیک و ایمنی) و اصلاح ۳۸ نقطه حادثه خیز از جمله کارهای انجام شده در سال گذشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: سال گذشته املاک دولتی استان را به صورت میدانی انبارگردانی کردیم و مشخص شد که به غیر از شهرستان اهواز ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار مترمربع زمین در خوزستان داریم و نقشه های کاداس همه آنها را نیز تهیه کرده ایم.

رحمانی با اشاره به ارتقای رتبه املاک خوزستان از ۳۴ به ۲۵ در سال گذشته بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان را به منظور توانمندسازی بافت فرسوده، معین التجار و همچنین علی ابن مهزیار اهوازی در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، پیگیری ساخت دو آزادراهی که خوزستان به شدت نیاز دارد، توانمندسازی بافت های فرسوده و حاشیه، پیگیری اجرای طرح های جامع و همچنین بهره مندی بیشتر از فضای ریلی استان از جمله برنامه های این اداره کل برای سال جاری است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید