Performancing Metrics

۶۹۳ هزار مازندرانی مهیای حضور در پای صندوق های رای شدند | اتاق خبر
کد خبر: 337850
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 08:54
هم‌زمان با آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه مازندران، ۶۹۳ هزار نفر برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده شدند.

به گزارش اتاق خبر، علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات مازندرانافزود: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه بابل و قائم‌شهر برای تعیین دو کرسی دیگر مجلس در شهرهای بابل، قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی آغاز شد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ۵۰۹ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه بابل در نظر گرفته‌شده است که از این تعداد ۱۷۶ شعبه ثابت شهری، ۳۲۷ شعبه ثابت روستایی و شش شعبه سیار روستایی و شهری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان قائم‌شهر نیز ۳۵۶ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته‌شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۱۴۶ شعبه ثابت شهری، ۱۳۳ شعبه ثابت روستایی، ۱۱ شعبه سیار شهری و ۶۶ شعبه سیار روستایی است.

یونسی زمان آغاز رأی‌گیری این دوره از انتخابات را ساعت ۸ صبح روز جمعه دهم اردیبهشت اعلام کرد و گفت: این رأی‌گیری به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و در صورت ضرورت با دستور وزیر کشور تمدید خواهد شد

وی تعداد واجدان شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بابل را ۳۵۸ هزار و ۲۹۵ نفر و در حوزه انتخابیه قائم‌شهر ۳۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال تمام یعنی متولدین دهم اردیبهشت ۱۳۷۷ و قبل از این می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: همچنین کسانی می‌توانند در انتخابات این دو حوزه شرکت کنند که در مرحله اول انتخابات در همین حوزه‌ها رأی داده باشند و یا اینکه در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخاباتی رأی نداده باشند.

یونسی در پایان گفت: در مرحله اول در حوزه انتخابیه بابل شاهد مشارکت ۷۲ درصدی و در حوزه انتخابیه قائم‌شهر شاهد مشارکت. ۶ ۷۰ درصدی بوده‌ایم.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید