Performancing Metrics

شناسایی پروتئین های رحمی و تاثیر آن بر ناباروری | اتاق خبر
کد خبر: 337870
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 16:06
محققان در هندوستان در حال انجام تحقیقاتی هستند که پروتئین های رحمی را شناسایی کرده و ارتباط آن را با ناباروری مشخص کنند.

به گزارش اتاق خبر، برای نگهداری و حمایت طولانی مدت از جنین، رحم باید ویژگی های خاصی داشته باشد. یکی از این ویژگی ها، ترشحات لایه داخلی رحم( اندومتر) است، پروتئین های ویژه ای که در طول چرخه جنسی تولید  و ترشح می شوند.

تا کنون تصور بر این بود که این ترشحات تنها در فاصله بین لقاح و برقراری ارتباط خونی مادر و جنین که در آن حدود ۵ روز طول می کشد و در طول آن جنین تازه تشکیل تنها از ترشحات رحم تغذیه می کند، ارزشمند است. اما مطالعات اخیر روشن کرده که این ترشحات نقش بیشتری دارند. همچنین پیشنهاد شده است که محتوای این مایع می تواند نشان دهنده سلامت یا عدم سلامت رحم باشد.

در جستجوی پاسخ به این سوالات که آیا ترشحات رحمی می تواند نشانگری برای بیماری های رحمی یا ناباروری باشند، گروهی از پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات بهداشت ناباروری بمبئی تحقیقات گسترده ای را در خصوص محتوای پروتئینی مایع رحمی زنان سالم و نابارور و مقایسه آنان با هم انجام دادند.

در این تحقیق که جایزه پژوهشی پژوهشگاه رویان در رشته ناباروری زنان را از آن خود کرد پروتئین های موجود در مایع رحمی شناسایی شدند و تفاوت های موجود میان رحم زنان سالم و نابارور تشخیص داده شد.

همچنین مشخص شد پروتئین هایی در مایع رحمی وجود دارد که می توان از آنها در تشخیص و مدیریت ناباروری استفاده کرد. این نتایج با بررسی بیشتر  می توانند به بخش درمان تعمیم داده و برای ایجاد روش های کاراتر و ساده تر در شناسایی نقایص رحمی مورد استفاده قرار گیرند.

این تحقیقات توسط دکتر ساچدوا از گروه زیست شناسی نخستی ها، موسسه ملی تحقیقات  بهداشت باروری بمبئی، هندوستان انجام گرفته است.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید