Performancing Metrics

هشدار رئيس اتحادیه تجارت خارجی آلمان پیش از سفر گابریل به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 337893
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 19:36
پیش از سفر معاون صدراعظم آلمان به تهران، رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان در مورد گسترش مناسبات با ایران هشدار داد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از دویچه وله، «آنتون بورنر» رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان در مورد گسترش مناسبات با ایران هشدار داد و در آستانه سفر «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان به تهران گفت بدون پوشش بیمه صادراتی «هرمس» شرکت​های آلمانی تجارتی با ایران نخواهند داشت.

گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان روز دوشنبه (۲مه/ ۱۲ اردیبهشت) در راس هیات ۱۵۰ نفری از نمایندگان شرکت​های آلمانی به تهران سفر می​کند. او در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان در تهران در روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت نیز حضور خواهد داشت. این نشست پس از ۱۵ سال برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وزیر اقتصاد آلمان و هیات همراهش امیدوارند که قراردادهای مهمی را در تهران با طرف ایرانی خود امضا کنند. اما بسیاری از موانع بر سر حضور شرکت​های آلمانی هنوز برداشته نشده است.

آنتون بورنر رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان می​گوید شرکت​های اروپایی به بازار ایران چشم دوخته​اند اما تبادلات تجاری این کشور با اروپا به دلیل عدم سرمایه گذاری متوقف خواهد شد.

بورنر پیش از سفر قائم مقام صدراعظم آلمان به تهران تاکید می​کند که شرکت​های آلمانی به دلیل دور زدن تحریم​های آمریکا علیه ایران سال پیش جریمه​های سنگینی پرداخته​اند و به همین خاطر اکنون این شرکت​ها در تجارت با ایران خویشتنداری نشان می‌دهند.

به گفته رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان موسسه بیمه هرمس آلمان باید ضمانت​هایی برای شرکت‌های آلمانی که با ایران معامله می​کنند را بدهد تا مناسبات طرفین به حالت عادی بازگردد.

بورنر هشدار می​دهد بدون تضمین و پوشش بیمه صادراتی هرمس شرکت​های آلمانی قادر به فعالیت در ایران نیستند.

پوشش بیمه صادراتی هرمس از شرکت​های آلمانی پیش شرط فعالیت​های این شرکت​ها در ایران است. موسسه بیمه هرمس تاکنون ضمانت​های لازم را برای فعالیت​ شرکت​های آلمانی در ایران قبول نکرده است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید