Performancing Metrics

مانور شناورهاي سه بدنه اي ايران در آب هاي خليج فارس | اتاق خبر
کد خبر: 337980
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 01:31
سرپرست گروه ساخت دومين شناور سه بدنه اي جهان موسوم به شناور خليج فارس گفت: سه فروند از اين شناورها به مناسبت روز ملي خليج فارس مسير جزاير قشم - هرمز - لارك - قشم را با سرعت 50 كيلومتر در ساعت درنورديدند.

اتاق خبر - اسماعيل دلشاد چرامكاني روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا، هدف از اجراي اين طرح را بزرگداشت نام پرآوازه خليج هميشه فارس و لبيك به نداي رهبر معظم انقلاب در سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اعلام كرد.

اين طرح به صورت خانوادگي اجرا شد و در آن اعضاي خانواده اسماعيل دلشاد چرامكاني جانباز هشت سال دفاع مقدس شركت داشتند.
دومين شناور سه بدنه اي (TRIMARAN) جهان موسوم به شناور خليج فارس با قابليت سرعت 33 مايل، موتور 25 اسب بخار و تحمل وزن 400 كيلوگرم توسط يك گروه از مهندسان و مبتكران ايراني به سرپرستي اسمائيل دلشاد چرامكاني در قشم طراحي، ساخته و آزمايش شده است.
شناور ياد شده قابليت هاي نظامي، گشت زني، تفريحي، نجات و ورزشي را دارد و با جايگزيني اين شناورها با جت اسكي هاي موجود، علاوه بر جلوگيري از خروج ارز از كشور مي توان هزينه هاي تعمير را به نحو چشمگيري كاهش داد.
نيروهاي استعمارگر پرتغال كه اوايل قرن 16 ميلادي با هدف فعاليت هاي اقتصادي وارد جزاير جنوبي ايران شدند، پس از آگاهي از دفاع نيروهاي كشورمان در مقابل نيروهاي متجاوز عثماني با ايجاد ساختمان هاي نظامي (قله هاي سه گانه در جزاير قشم، لارك و هرمز) اقدام به اشغال اين جزاير كردند.
جزاير سه گانه كشورمان حدود 117 سال در اشغال امپراتوري بزرگ پرتغال بود تا اينكه نيروهاي دلاور كشورمان به فرماندهي سردار امامقلي خان با رشادت و حمله به مواضع نيروهاي بيگانه و استعمارگر پرتغال، آنان را مجبور به ترك جزاير ايراني قشم، لارك و هرمز كردند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید