Performancing Metrics

بمباران شمال عراق توسط جنگنده های ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 338027
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 10:21
اسکای نیوز:
ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام و گفته است مواضع پ.ک.ک شب گذشته در مثلث مرزی بین عراق، ترکیه و ایران به ویژه در کوهستان‌های قندیل در شمال عراق بمباران شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، جنگنده‌های ترکیه بار دیگر مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در شمال عراق بمباران کردند.

شبکه اسکای نیوز عربی در این رابطه گزارش داد، این خبر را ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام و گفته است مواضع پ.ک.ک شب گذشته در مثلث مرزی بین عراق، ترکیه و ایران به ویژه در کوهستان‌های قندیل در شمال عراق بمباران شده است.

نیروهای ترکیه از ژوئیه 2015 بار دیگر حمله به مواضع پ.ک.ک که در ترکیه یک نهاد تروریستی محسوب می‌شود را از سر گرفته‌اند و به آتش بسی که از سال 2013 میان دو طرف برقرار شده بود پایان دادند.

آنگونه که مقامات ترکیه‌ای می‌گویند تاکنون نزدیک 10 هزار عضو پ.ک.ک در حملات هوایی ارتش ترکیه کشته شده‌اند؛ آماری که این نیروهای چریکی کرد آن را رد می‌کنند و در مقابل مدعی هستند در این مدت توانسته‌اند تلفات زیادی را به نیروهای ترکیه وارد آورند.

ترکیه تاکنون چندین بار مواضع پ‌.ک.ک در داخل خاک عراق را بمباران کرده و در مواردی نیروی زمینی این کشور نیز وارد خاک عراق شده است که با واکنش مقامات عراقی و مسئولان اقلیم کردستان مواجه شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید