Performancing Metrics

تلاش دولت برای رفاه مردم و كاهش بیكاری | اتاق خبر
کد خبر: 338063
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 12:22
تدوین برنامه های جدید برای توسعه بیشتر كشور و بهبود ایجاد فرصتهای شغلی، افزایش رفاه بازنشستگان و كاهش هزینه های بیماران درماههای آتی موضوعی بود كه وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از آن خبر داد و سفر 39 مدیر ارشد به دهها شهر و روستا در هفته گذشته بر این را

اتاق خبر: علی ربیعی كه سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته كارگر بود تاكید كرد كه همدلی و همزبانی جامعه و كارگران و درایت دولت و تدابیر رهبر معظم انقلاب، توسعه كشور را دست یافتنی خواهد كرد.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی مهارت افزایی جامعه كارگری را یكی از برنامه های تدوین شده برشمرد و بیان داشت: مهارت افزایی برای همه با جدیت و قوت هرچه بیشتر دنبال خواهد شد.
ربیعی یكی ازمهمترین اقدام های پیش روی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی را ایجاد امنیت شغلی برای كارگران توصیف كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برافزایش امنیت شغلی كارگران تاكید دارند وامسال با جدیت بیشتر این موضوع پیگیری خواهد شد.
وی خارج كردن صندوق تامین اجتماعی ازصندوقی كه تنها حقوق پرداخت كند را یكی دیگر از برنامه های امسال دانست وتصریح كرد: صندوق تامین اجتماعی را تبدیل به صندوقی پاك و در خدمت بازنشستگان و زندگی شایسته برای آنان خواهیم كرد.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر از گسترش طرح درمان به حاشیه ها و حاشیه نشین ها در امسال داد و افزود: همه كارگران حاشیه ای را مشمول خدمات درمانی خواهیم كرد.
وی خبر از بیمه شدن بیش از 10 میلیون نفر از جامعه كارگری در بخش رفاهی آنان تاكنون داد و گفت: این كارگران به صورت غیررسمی بوده اند كه زیرپوشش قرار گرفته اند و این روند با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.
ربیعی ابراز امیدواری كرد با تامین بودجه مناسب برای بیمه فراگیر همه كارگران ایران اقدام شده و تاكید كرد: تلاش می شود امسال كارگرانی كه به طور غیر رسمی كار می كنند رسمی شده و از مزایای آن بهره مند شود.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی توانمند سازی جامعه كارگری را یكی از برنامه های امسال دانست و برنامه های اشتغال آفرینی با جدیت دنبال خواهد شد.
ربیعی با بیان اینكه به بدخواهان ایران اسلامی نشان خواهیم داد كه نه تنها در منطقه خود را به رتبه های ممتاز خواهیم رساند افزود: بلكه می توانیم با توجه به اینكه باثبات ترین كشورمنطقه هستیم آثارفرامنطقه ای هم داشته باشیم كه این امر مستلزم تغییرات ساختاری زیادی است كه كارگران و تولید گران سربازان اصلی آن هستند.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی تغییرهای نگرشی و فرهنگی را نخستین مورد از تغییرهای ساختاری دانست و گفت: باید جامعه تولید گرا به جای جامعه برمحور رانت و مصرف گرایی قرار گیرد.
وی اقتصادمقاومتی را داروی بی بدیل برای رسیدن به جامعه تولید گرا دانست كه تفاوت آنها ارزشمند شدن نیروی كار در این جامعه خواهد بود و گفت:هركه داده و ارزش بیشتری برارزش افزوده جامعه اضافه كند و در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشد محترم تر خواهدبود چه از طریق فكر و چه از راه بازو خود باید بیشتر ارج داشته باشد نه صاحبان پول هایی كه مشخص نیست از كجا امده است.
ربیعی با انتقاد از كسانی كه بدون زحمت صاحب ثروت شده و هنگامی كه می خواهند یارانه آنها را قطع كنند فریادشان بلند می شود افزود: درجامعه تولید گرا احساس مسئولیت افزایش یافته و حمایت از تولید داخلی بیشتر خواهد بود.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی خواستار مدیریت كالاهای وارداتی شد و بر تولید گرا شدن جامعه تاكید كرد تا جامعه به تعالی برسد.
وی با تاكید برحمایت از كسانی كه سرمایه خود را نه در ربا خواری بلكه در تولید به كار گرفته اند خاطرنشان ساخت: همه تلاش خود را برای فراهم كردن زمینه برای تولید كنندگان به كار خواهیم گرفت.
ربیعی با بیان اینكه در قبال جوانانی كه نیازمند كار هستند مسوول هستیم عنوان كرد: سال گذشته و امسال را برایجاد اشتغال انبوه تاكید كرده و حركت به سمت مهارت افزایی را آغاز كرده ایم.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه امروز با تدابیر صورت گرفته توسط دولت شاهد ثبات اقتصادی هستیم كه اقتصاد در آن پیش بینی پذیر شده است خاطرنشان كرد: دیگر كسی در صف ارز و سكه نمی ایستد و سیاست مهار تورم نشان داده كه سیاست موفقی بوده است.
وی به كاهش هرساله تاثیرگذاری ارز خارجی بربودجه اشاره كرد و بیان داشت: سخت كوشی به همراه عقلانیت و مدارا برای حل مسایل ایران دركنار همه ایرانیان شعار دولت است .
ربیعی روز كارگر امسال را متفاوت با سال های گذشته دانست و گفت: امسال مفهوم كارگر از ابعاد بالا و والاتری برخودار خواهد بود.
اما هفته گذشته نقاط مختلف كشور شاهد سفر معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها بود كه سفر
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به قزوین ، معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به یزد ، سفر وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به قم و معاون پارلمانی رئیس جمهوری به رشت از جمله این سفرها گزارش شده است .
وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته سفری به ساری داشت تا از منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در شرق استان مازندران دیدن كند و معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با سفر به شیراز ، معاون وزیر نیرو در سفر به اهواز ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به بندر عباس و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی هم سفری به ساری داشت و از ارایه 9 درخواست سرمایه گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت كه این درخواست ها با طی مراحل اداری اجرا خواهد شد .
كرج مقصد معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در هفته گذشته بود و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شیراز ، معاون حقوقی، پارلمانی وهماهنگی اموراستان های وزارت ورزش و جوانان به زنجان سفر كرد و در جیرفت نیز چهار طرح راهسازی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در سفر به یزد و معاونین وی با سفر به شیراز ، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به یاسوج ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی در سفر به سنندج و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر كشور هم سفری به كرمان داشت تا در سفرهای استانی دولت و تدبیر و امید را همراهی كنند.
همزمان وزیراطلاعات به بندر عباس سفر داشت و بجنورد، مهاباد ، زنجان ، رشت، دزفول ،شیراز و اصفهان هم به ترتیب مقصد معاون وزیر جهاد كشاورزی ، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسكن و ابنیه دولتی ، معاون حقوقی، پارلمانی وهماهنگی اموراستان های وزارت ورزش و جوانان ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بود .
هفته گذشته همچنین معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به شیراز ، معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به سمنان ، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم به ارومیه سفر كردند و وزیر و مسئولان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز همزمان با هفته كارگر با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق كردند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید