Performancing Metrics

افزایش سرمایه بانک‌ها جدی گرفته شود | اتاق خبر
کد خبر: 338136
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 17:05
در همین راستا یک مسوول بانکی معتقد است دولت با هدف حمایت از بانک‌های خصوصی می‌تواند مبلغی در حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به‌صورت تسهیلات با سود متعارف و دوره بازپرداخت پنج‌ساله به‌منظور افزایش سرمایه در اختیار شبکه بانکی خصوصی کشور قرار دهد.

اتاق خبر: عیسی رضایی با بیان اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، گفت: بار سنگین تأمین مالی در کشور بر عهده بانک‌ها است و شبکه بانکی کشور نیز در حال حاضر با کمبود نقدینگی مواجه است و اولین گام در این راستا پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها است.

وی تأکید کرد: همچنین بانک مرکزی باید دست بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات به سهامداران در راستای افزایش سرمایه باز بگذارد تا با این روند هم سهامداران به‌ مرور زمان و از محل سودهای آتی، اقساط این تسهیلات را پرداخت و هم افزایش سرمایه در بانک‌ها انجام شود.

رضایی با اشاره بر اینکه ادغام بانک‌ها و مؤسسات کوچک یکی دیگر از تغییرات در این خصوص است، گفت: یکی دیگر از اقدامات در شبکه بانکی در راستای اصلاح ساختارهای مالی ادغام بانک‌ها و مؤسسات کوچک با یکدیگر است.

مدیرعامل موسسه کوثر گفت: میزان سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی بسیار بالا است و این منابع در بانک مرکزی قفل‌شده است اگر نهاد ناظر به‌منظور توانمندسازی شبکه بانکی درازای این مبالغ، دارایی بانک‌ها را در اختیار خود بگیرد با این روند مبلغ قابل‌توجهی در حدود هزار هزار میلیارد ریال از منابع بانکی آزاد و توان بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مردم و شبکه تولید کشور افزایش می‌یابد.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی،وی با اشاره به اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی، گفت: اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها بر اساس قوانین IFRS (استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی) و بازل دو به شبکه بانکی ابلاغ‌شده اما این تغییر زمان‌بر است و نیاز به آموزش دارد زیرا زیرساخت‌های لازم در سیستم گزارشگری مالی شبکه بانکی در این خصوص فراهم نشده است.

رضایی در پایان اظهار امیدواری کرد با آموزش‌هایی که از سوی بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی در راستای تنظیم صورت‌های مالی جدید انجام می‌شود شاهد شفافیت و اجرای درست این بخش‌نامه در شبکه بانکی کشور باشیم.

بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی امسال ۴ و ۵ خردادماه در سالن اجلاس سران با حضور مدیران کارشناسان اقتصادی و شبکه بانکی کشور برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید