Performancing Metrics

اقدامات صندوق ضمانت صادرات براي گسترش روابط تجاري با روسيه | اتاق خبر
کد خبر: 338194
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 14:36
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات تشريح كرد
سياست‌هاي دولت بر اين مبناست كه روابط تجاري با طرف‌هاي روسي افزايش پيدا كند.

اتاق خبر: سيدكمال سيدعلي، مديرعامل صندوق ضمانت صادرات درباره روابط تجاري ايران و روسيه گفت: سياست‌هاي دولت بر اين مبناست كه روابط تجاري با طرف‌هاي روسي افزايش پيدا كند. برقراري اين ارتباطات در گرو راه‌اندازي خطوط اعتباري، برقراري سيستم كارگزاري بانكي و اعتبارسنجي مشتريان و پوشش خطوط اعتباري است كه صندوق ضمانت صادرات در اين رابطه تاكنون اقدامات مهمي انجام داده است.

وي توضيح داد: به همين منظور بانك صادرات با همتاي خود قراردادي بسته و شركت همتاي صندوق ضمانت صادرات اين كشور نيز براي پوشش اعتباري و همكاري‌هاي بيشتر قراردادي را با ما منعقد كرده است.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات در رابطه با برگزاري نمايشگاه اختصاصي ايران در مسكو و اهميت حضور تجار و بازرگانان در آن ادامه داد: با توجه به پتانسيل بازار مواد غذايي، خشكبار و ساير محصولات خوراكي كشور براي صادرات و اهميت آن براي بازار روسيه قراردادهايي منعقد شده است تا تجار، بازرگانان، صادركنندگان و واردكنندگان در اين نمايشگاه حضور پيدا كنند تا اهداف تجاري كشور به عزمي جدي‌تر و با رونقي بيشتر دنبال شود.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات همچنين گفت: از آنجا كه بازار روسيه شرايط پذيرش توليدات ما را دارد، هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت و مسئولان اين است كه صادرات به اين كشور را افزايش دهيم.

وي ادامه داد: اما متاسفانه مشكلات سيستم بانكي و ضعف آن در ايجاد روابط، منجر شده كه بازرگانان و تجار دو كشور كمتر از همديگر شناخت حاصل كنند به همين دليل صندوق ضمانت صادرات با هدف معرفي تجار دو كشور به همديگر سعي در تسهيل روابط بانكي كرده است.

سيدعلي همچنين گفت: صندوق ضمانت صادرات بدون اينكه منتظر درخواست يا پيشنهادي از سوي خريداران باشد، خود به اين كار اقدام كرده و به اعتبارسنجي مشتريان و شركت‌ها پرداخته و سقف اعتبار را روشن كرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید