Performancing Metrics

یک سرمایه‌دار آمریکایی با فروش سهام اپل خود، 2 میلیارد دلار به جیب زد! | اتاق خبر
کد خبر: 338270
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 00:34
کم‌کم داریم تلفات کاهش فروش آیفون را ملاحظه می‌کنیم. کارل آیکان به CNBC گفت که تمام سهام اپل خود را پس از عملکرد بد این کمپانی، فروخته است. او به CNBC گفت:

اتاق خبر - ما در اپل دیگر هیچ مقامی نداریم. اپل، یک شرکت بزرگ و تیم کوک، کار خود را خوب بلد است. آیکان، میلیاردر آمریکایی، تقریبا کمتر از یک درصد سهام اپل را داشته است که تا نیمروز، 3 درصد ارزش خود را از دست داد. درآمد او از فروش این سهام، 2 میلیارد دلار بوده است.

کارل آیکان علت فروش سهام خود را رویکرد چین به اپل می‌داند. او می‌گوید:

ما نسبت به رویکرد چین، اندکی نگرانیم. دولت چین ممکن است فروش را برای اپل بسیار دشوار کند. شما هر کاری که بخواهید می‌توانید آنجا (چین) بکنید. امکان تجارت در چین وجود ندارد، مگر اینکه مثل سامسونگ، یک کشور پشت شما ایستاده باشد.

البته او همچنین گفت که اگر برخورد چین همینطور بماند و بدتر نشود،‌ ممکن است سهام خود را بازخرید کند.

اپل، سه‌شنبه اعلام کرد که درآمد این شرکت در سه‌ماهه اول 2016، 50.56 میلیارد دلار بوده است که این مقدار، از پیش‌بینی‌های وال‌استریت کمتر بود و در نتیجه قیمت سهام اپل کاهش یافت. یکی از نقاط ضعف اپل، کاهش فروش در کشورهای چین، تایوان و هنک‌کنگ بود. درآمد این منطقه، با 26 درصد کاهش به 12.49 میلیار دلار رسید. چین بزرگ،‌ در سال‌های پیش همیشه منبع درآمد خوبی برای اپل بوده است. البته برخورد دولت چین و دستور تعطیلی سرویس موسیقی و فیلم اپل نیز به نگرانی‌های اپل در چین، دامن زده است. البته تیم کوک گفته که ما احساس خوبی درباره چین داریم! لوکا مائستری، مدیر امور مالی اپل گفت:

ما درباره آینده بلند مدت چین، خوش‌بین هستیم و ما متعهد هستیم که در طولانی مدت در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم.

کارل آیکان سهام اپل را در سال 2013 خرید. در ماه مه سال گذشته،‌ او گفت که سهام اپل باید به جای 130 دلار، 240 دلار باشد. حتی در سپتامبر گذشته، اعلام کرده بود که حاضر است به دلیل ارزانی سهام اپل،‌ تعداد بیشتری از آن را بخرد!

آی تی رسان

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید