Performancing Metrics

گل اول نفت و پنالتی استقلال درست بود | اتاق خبر
کد خبر: 338314
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 04:08
عنایت:
رئیس دپارتمان داوران می‌گوید، گل اول نفت و پنالتی تیم استقلال تهران در هفته بیست و هشتم لیگ کاملا درست بوده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسعود عنایت درباره قضاوت‌های انجام شده در هفته بیست و هشتم لیگ افزود: بازی‌های هفته 28 لیگ برتر بسیار حساس و تعیین کننده بودند و مانند هفته‌های پیشین، به بازبینی فیلم ها و بررسی گزارش ناظران داوری بازی‌ها پرداختیم.

رئیس دپارتمان داوری ادامه داد: پس از بازبینی فیلم بازیها مشخص شد که در بازی حساس پرسپولیس و نفت تهران گل اول نفت کاملا سالم و آفساید نبود و کارشناسان داوری به اشتباه گل اول نفت را آفساید تشخیص دادند. با بازبینی فیلم این دیدار و در حرکت آهسته مشخص شد که گل به ثمر رسیده کاملا صحیح بود و تیم داوری به درستی وظیفه خود را انجام داد.

عنایت هم‌چنین درخصوص قضاوت دیدار حساس تیم های سایپا و استقلال تهران و شبهه‌ای که در صحنه خطا روی بازیکن استقلال تهران رخ داد بیان کرد: خوشبختانه تصمیم داور در مورد اعلام پنالتی کاملا صحیح و برابر قانون بود. هیچ گونه جای بحث و آنالیزی نداریم، مدافعان تیم سایپا مرتکب خطا شدند که داور با جایگیری مناسب و بسیار نزدیک توانست این خطا را تشخیص بدهد و اعلام پنالتی به سود استقلال کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به هفته های پایانی لیگ برتر نزدیک می شویم و با توجه به حساسیت‌های موجود در جدول، داوران نیاز به آرامش دارند و جامعه داوری کشور باید این فضا را برای آنها مهیا کند و با نظرات نادرست و اشتباه روحیه داوران را تضعیف نکند. معتقدم کارشناسان داوری ابتدا بازی ها را تجزیه و تحلیل کنند و پس از آن نظراتشان را بدهند. هفته پایانی لیگ برتر از حساسیت بالایی برخوردار است و طی آن تیم قهرمان و تیم هایی که سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را دریافت می کنند و برهمین اساس نباید داوران را تحت فشار قرار دهیم.

رئیس دپارتمان داوری در پایان درخصوص قضاوت دیدار سپاهان و گسترش فولاد تبریز گفت: به نظرم بخشی زاده در این دیدار باید خطای هند خلعتبری را می گرفت، که متاسفانه به دلیل جای گیری نامناسب این خطا را نگرفت اما در مجموع بقیه بازی های مشکل خاصی نداشتند و در نتیجه گیری تیم ها قضاوت داوران تاثیری نداشت.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید