Performancing Metrics

تجلیل از خالق «پدر خوانده» با ثبت اثر دست و پایش در هالیوود | اتاق خبر
کد خبر: 338340
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 08:29
اثر دست و پای فرانسیس فورد کاپولا خالق «پدر خوانده» در سیمان جلوی سینمای چینی‌ها در هالیوود ضبط شد.

به گزارش اتاق خبر، مراسم گرامیداشت نویسنده و کارگردان برنده جایزه اسکار که آثاری چون «پدرخوانده» را در کارنامه دارد در حاشیه جشنواره فیلم کلاسیک ترنر ۲۰۱۶ برگزار شد.

کاپولای ۷۷ ساله با حضور در این مراسم از این امکان تشکر کرد و این کار در برابر سینما چاینیز را تجسم هالیوود دانست.

این کارگردان که ۵ جایزه اسکار و ۹ نامزدی اسکار برای نوشتن فیلمنامه یا کارگردانی آثارش و یا به عنوان تهیه‌کننده دریافت کرده، جایزه اسکار را برای بهترین فیلمنامه در سال ۱۹۷۰ برای «محله پیتون» دریافت کرد و سال ۱۹۷۲ این جایزه را برای «پدرخوانده» و سال ۱۹۷۴ برای قسمت دوم این فیلم به خانه برد. او برای «گرافیتی آمریکایی»، «مکالمه»، «پدرخواند ۳» و «اینک آخرالزمان» نیز نامزدی اسکار را به دست آورد.  

کاپولا سال ۱۹۳۹ در دیترویت به دنیا آمد اما کودکی و نوجوانی خود را در نیویورک همراه با خانواده آمریکایی ایتالیایی خود گذراند. او در رشته ادبیات نمایشی در دانشگاه هوفسترا تحصیل کرد و در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس به تحصیل فیلمسازی پرداخت. او کار خود را در سینما با دستیاری راجر کورمن شروع کرد و در چند فیلم به عناوین مختلف او را یاری کرد. وی ابتدا اولین فیلمنامه‌اش را نوشت و سال ۱۹۶۳ اولین فیلم خود را ساخت. او سال ۱۹۶۶ برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. وی سال ۱۹۶۶ کمپانی مستقل فیلم زئوتروپ را همراه با جرج لوکاس تأسیس کرد. اولین فیلم این کمپانی به کارگردانی جرج لوکاس و تهیه‌کنندگی کاپولا بود. دومین فیلمی که به این صورت تهیه شد توانست در پنج رشته جایزه اسکار نامزد شود که یکی از این نامزدی‌ها جایزه بهترین فیلم بود.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید