Performancing Metrics

انگلیس مدعی كشته شدن 1000 داعشی در جریان حملات هوایی این كشور شد | اتاق خبر
کد خبر: 338401
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 10:26
وزارت دفاع انگلیس روز شنبه در گزارشی مدعی شد كه در جریان حملات هوایی این كشور علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق یك هزار داعشی كشته ‌شده‌اند.

اتاق خبر - وزارت دفاع انگلیس در همین حال مدعی شده است كه در جریان حملات 18 ماه گذشته نیروی هوایی این كشور در عراق و سوریه، تاكنون هیچ غیرنظامی كشته نشده‌اند.

براساس گزارش وزارت دفاع انگلیس، از سپتامبر 2014 میلادی تا مارس 2016 میلادی، در جریان حملات هوایی این كشور در عراق 974داعشی كشته و 94 نفر دیگر از این گروه زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع انگلیس مدعی است كه در مدت‌ زمان یادشده، براثر حملات هوایی این كشور 22 داعشی در سوریه كشته و چهار نفر دیگر از این گروه زخمی شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع انگلیس ، آمارهای یاد شده مبتنی بر گزارش‌های پس از هر حمله هوایی بوده چرا كه امكان مشاهده عینی و میدانی از محل بمباران‌ها امكان پذیر نبوده است.
تارنمای روزنامه ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی در این مورد عنوان كرد: وزارت دفاع انگلیس این آمار را بر اساس درخواست صورت گرفته 'براساس قانون آزادی جریان اطلاعات' منتشر كرده است.
به نوشته این نشریه، انتشار این آمار كه برای نخستین بار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بنابر درخواست رسمی شبكه خبری وایس (Vice) انجام شده است.
ایندیپندنت افزود: آمار یاد شده نشانگر افزایش سریع شمار تلفات نیروهای داعشی توسط حملات هوایی انگلیس نسبت به آخرین گزارش مایكل فالون وزیر دفاع این كشور از تلفات این گروه، بشمار می‌آید.
به نوشته این نشریه، مایكل فالون پیش ‌از این شمار تلفات گروه داعش در طی 2014 تا 2015 میلادی براثر حملات هوایی انگلیس را 330 نفر ذكر كرده بود.
براساس گزارش وزارت دفاع انگلیس، در سه ماه نخست سال جاری میلادی 318 شبه‌نظامی داعش كشته‌شده‌اند كه در مقایسه با 92كشته داعش در مدت‌زمان مشابه سال گذشته، افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.
مجلس عوام انگلیس در سپتامبر سال 2014 میلادی مجوز مشاركت این كشور در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق صادر كرد و در دسامبر سال 2015 میلادی این مجوز را به حملات هوایی در سوریه تعمیم داد.
در همین حال برخلاف گزارش وزارت دفاع انگلیس، گزارش های غیررسمی نهادهای مدنی ضد جنگ حاكی از آن است كه در جریان حملات هوایی این كشور در سوریه و عراق شمار زیادی غیر نظامی نیز كشته شده اند.
'كریس وود' مدیر گروه مدنی ' ایر وارز' در گفت وگو با ایندیپندنت ادعای وزارت دفاع انگلیس در خصوص عدم كشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی این كشور در سوریه و عراق ' مسخره ' توصیف كرده است.
ایندیپندنت نوشت: كریس وود مدعی شده است كه تنها در ماه دسامبر سال 2015 میلادی ، در جریان حملات هوایی انگلس علیه مواضع داعش در شهرهای موصل و رومادی عراق احتمالا 32 غیرنظامی كشته شده اند.
نهاد مدنی ضد جنگ 'ایروارز' براساس گزارشی مدعی است كه در جریان حملات هوایی انگلیس در سوریه وعراق بیش از یكهزار و صد غیرنظامی كشته شده اند.
به گزارش این نهاد مدنی ، شمار حملات هوایی انگلیس در سوریه و عراق از سپتامبر سال 2014 میلادی بیش از یازده هزار و 900 مورد بوده است كه از این تعداد حملات هشت هزار و 102 حمله در آسمان عراق و 3 هزار و 835 حمله بر فراز سوریه صورت گرفته است .

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید