Performancing Metrics

دعوت رسمي از روحاني براي سفر به بروكسل | اتاق خبر
کد خبر: 338455
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 14:19
شرق بررسي كرد:
روزنامه شرق در شماره يكشنبه 12 ارديبهشت با اشاره بر ديدار رئيس مجلس سناي بلژيك با مقامات ارشد ايراني آورد: «كريستين دوفرين» رئيس مجلس سناي بلژيك كه خواستار فصل جديد روابط تهران- بروكسل است

اتاق خبر - ديروز در تهران از علاقه‌مندي كشورش به گسترش همكاري با تهران در همه حوزه‌ها سخن گفت و از روحاني رسما دعوت كرد كه به بلژيك سفر كند.

اين روزنامه با اشاره به عنوان پيروزي اميد، آورد: شمارش آرا در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم روز گذشته به پايان رسيد. . با پايان‌يافتن شمارش آرا سهم ائتلاف اميد كسب ٣٨ كرسي از ٦٨ كرسي باقي‌مانده مجلس بود. مابقي كرسي‌ها را اصولگرايان و مستقلين از آن خود كردند.ائتلاف اميد در مجموع دور اول و دور دوم انتخابات توانست ١٢٦ كرسي را از آن خود كند. اصولگرايان از ١٦٣ كرسي باقي‌مانده، حدود ٨٠ كرسي را به دست آوردند؛ بنابراين اصلاح‌طلبان براي تشكيل فراكسيون اكثريت ناگزير به ائتلاف با جريان مستقل خواهند بود.
روزنامه شرق با انتخاب عنوان «3يادداشت منتشرنشده از شهيد مطهري» بخشي از يادداشت‌هاي استاد مطهري مربوط به سال‌هايي كه در حوزه علميه قم مشغول تحصيل و تدريس علوم ديني بوده‌اند و به دست ايشان به رشته تحرير درآمده است، منتشر كرد. در اين گزارش خوانيم: يادداشت‌هاي استاد مطهري شامل يادداشت‌هاي الفبايي، موضوعي و دفاتر ياداشت است. تاكنون يادداشت‌هاي الفبايي در هفت جلد، يادداشت‌هاي موضوعي در پنج جلد و دو جلد از دفاتر يادداشت توسط «شوراي نظارت بر نشر آثار استاد شهيد مطهري» انتشار يافته است.
اين روزنامه با انتخاب عنوان پافشاري شوراي نگهبان بر ابطال رأي مينو خالقي، مي نويسد: پورتال خبري شوراي نگهبان ديروز سخنان سخنگوي هيأت نظارت بر انتخابات را به نقل از خبرگزاري صداوسيما و با عنوان «واكنش به اظهارنظر برخي مقامات» منتشر كرد. «سيامك ره‌پيك» در واكنش به رئيس‌جمهوري كه گفته بود: «قانون اساسي مي‌گويد نماينده با رأي مردم حوزه انتخابيه‌اش انتخاب مي‌شود و به محضي كه رأي آورد و در مجلس شوراي اسلامي اعتبارنامه‌اش تصويب شد، نماينده است و در اين ميان چيز ديگري نداريم. مرحله ديگر بعد از رأي مردم و صحت انتخابات، بررسي اعتبارنامه در مجلس شوراي اسلامي است و هيچ نهاد ديگري در اين ميان نمي‌تواند مداخله كند»، گفت: «در قانون اساسي حكمي دراين‌باره وجود ندارد». سخنگوي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات كه اين‌روزها بيش و پيش از سخنگوي شوراي نگهبان، مواضع اين نهاد را اعلام مي‌كند، افزود: «بعد از آنكه انتخابات، چه از نظر صلاحيت‌ها و چه از جهت حوزه‌هاي انتخابيه، توسط شوراي نگهبان تأييد شد، نتيجه آن به دستگاه اجرائي اعلام مي‌شود و بعد از آن هيأت نظارت و هيأت اجرائي بايد اعتبارنامه نمايندگان را امضا و تأييد كنند».
روزنامه شرق با درج عنوان نايب ‌قهرماني وزنه‌برداران در آسيا، نوشت: تيم ملي وزنه‌برداري ايران در پايان مسابقه‌هاي قهرماني آسيا ٢٠١٦ بر سكوي دوم ايستاد. در پايان مسابقه‌هاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا ٢٠١٦ كه به ميزباني تاشكند ازبكستان برگزار شد، تيم ايران ديروز توانست نايب‌قهرمان اين رقابت‌ها شود. چين نيز با ٥٠٦ امتياز عنوان نخست را به دست آورد. ايران در سال گذشته در رده سوم آسيا قرار گرفته بود و امسال توانست با ٥٠٠ امتياز يك پله صعود داشته باشد. ازبكستان، ميزبان رقابت‌ها، هم در سكوي سوم قرار گرفت. تيم ملي وزنه‌برداري ايران در رده‌بندي مدالي نيز با سه طلا، چهار نقره و سه برنز پس از تيم‌هاي قزاقستان و چين در رده سوم ايستاد. ديروز ايران صاحب سه طلا شد.
اين روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «راه هاي حقوقي و سياسي مقابه با آمريكا» نوشته سيد محمود عليزاده طباطبايي استاديار حقوق عمومي را به چاپ رساند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید