Performancing Metrics

بازديد 120 هزار نفر از چهاردهمين نمايشگاه گل محلات | اتاق خبر
کد خبر: 338550
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 20:41
مدير عامل اتحاديه گل و گياه محلات گفت: 120 هزار نفر از چهاردهمين نمايشگاه گل محلات ديدن كردند.

اتاق خبر: غلامعلي ابراهيمي، تعدادي از بازديد كنندگان گردشگراني ازكشور هلند، اندونزي، روسيه، تركيه، اتريش ، ارمنستان و افغانستان بودند. وي بيان كرد: 150 نفر از شهرداران، دو هزار و 500 نفر از توليد كنندگان گل از سراسر كشور، 400 مسئول، كارشناسان و مروجان كشاورزي و عموم مردم از اين نمايشگاه ديدن كردند .
مدير عامل اتحاديه گل و گياه محلات اظهاركرد: نمايشگاه گل محلات هفتم ارديبهشت با حضور قائم مقام معاون وزير جهاد كشاورزي در امور باغباني و مسئولان استاني افتتاح و بر اساس زمان تايين شده مي بايست تا 11 ارديبهشت ماه ادامه داشت كه به دليل استقبال و حضور پررنگ بازديد كنندگان يك روز تمديد شد.
وي افزود: نمايشگاه گل محلات با حضور 93 شركت توليد كننده گل و گياه داخلي و خارجي در پايانه گل و گياه محلات داير شده بود .
ابراهيمي بيان كرد: اين نمايشگاه در فضاي نمايشگاهي در فضاي باز و بسته به وسعت 30 هزار متر مربع در 101 غرفه در سالنهاي مجزا با عناوين سالن نمايش، سالن فروش و عرضه مستقيم گل و گياه و صنايع وابسته و سالن نمايش تجهيزات پاركي و ماشين‌آلات باغباني برپا شده بود.
وي رويكرد نمايشگاه امسال را صادراتي بيان كرد و افزود: هر ساله نمايشگاه گل محلات شهريور ماه برگزار مي شد اما امسال با توجه به فصل بهار، تنوع گل‌هاي اين فصل و ماندگاري بيشتر گل، در ارديبهشت ماه برگزار شد.
وي ادامه داد: محلات به واسطه برخورداري از گلخانه‌ها و فضاهاي طبيعي بسيار، در ارديبهشت‌ماه فضايي نمايشگاهي پيدا كرده و زيبايي هاي بسياري را به بازديدكنندگان عرضه مي كند و حال و هواي بهاري اين شهر به كيفيت برگزاري نمايشگاه افزود.
ابراهيمي ادامه داد: نمايشگاه گل محلات امسال به صورت خودگردان و بدون كمكهاي مالي دولت برگزار شد.
وي گفت: شهرستان محلات بزرگترين شهرستان كشور از لحاظ سطح زير كشت و توليد گل و گياه زينتي است .
وي افزود: 18 درصد از سطح زير كشت، 12درصد از توليد گل شاخه بريده ،80 درصد توليد گل هاي فصلي نشائي، 21 درصد از توليد درخت و درختچه هاي زينتي و 14 درصد از گياهان آپارتماني كشور در محلات توليد مي شود.
توليد 350 گونه مختلف گياهان زينتي، آپارتماني و فضاي سبز، محلات را به يكي از قطبهاي پرورش و تجارت گل و گياه تبديل كرده است.
افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمي در 700 واحد توليد و پرورش گل و گياهان زينتي در شهرستان محلات از توابع استان مركزي مشغول به كارهستند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید