Performancing Metrics

شورا در تصویب برنامه ششم حضور پر رنگ تری داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 338554
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 21:00
سالاری:
رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم در مدت زمان باقی مانده از شورای چهارم، لایحه مدریریت یکپارچه شهری، درآمد های پایدار و نیز موضوع بافت های فرسوده مرتفع شود.

به گزارش اتاق خبر، محمد سالاری در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا با اشاره به سخنان رییس جمهور در سالروز شوراها گفت: آقای روحانی وعده دادند دو لایحه مهم مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار تا آخر سال به نتیجه برسد. با این حال تقاضای من این است که شورای شهر تهران به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در مدیریت شهری آخرین بروز رسانی در این موارد را به عنوان یک نهاد کارشناسی در اختیار قرار دهد تا انچه که شایسته و بایسته است مصوب شود.

 وی همچنین با اشاره به روند تصویب برنامه ششم نیز تصریح کرد: شورا و اعضای ان باید نقش پر رنگ‌تری در روند تصویب برنامه ششم داشته باشند و اعضای شورا باید در کمیته‌های تخصصی زیر گروه کمیسیون اصلی حضور داشته باشند. اگر تصویب برنامه ششم در مجلس کنونی انجام شود این ضرورت دو چندان خواهد بود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: این ستاد جلوه‌ای از مدیریت یکپارچه شهری بود و امیدواریم بتوانیم تا مدت زمان باقی مانده از عمر مدیریت شهری کنونی گام‌های موثری در حل این مشکل بزرگ شهر برداریم.

 وی نیز گفت: هنوز لایحه مدیریت یکپارچه به کمیسیون اصلی نیامده و به جمع بندی نرسیدند اما به محض ورود به کمیسیون اصلی ما نیز نظرات خود را برای جمع بندی بهتر ارائه خواهیم داد.

 وی ادامه داد: احساس من بر این است که برنامه ششم را می‌خواهند در همین دوره مجلس تعیین تکلیف کنند برای همین ما نقطه نظرات خود را کتبا برای رییس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه ارسال کردیم.

  اگر نیاز است که به حالت اول بازگردیم لحظه ای تعلل نکینم

  همچنین عباس جدیدی، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا با اشاره به مشکلات اهالی خیابان 17 شهریور گفت: این خیابان یکی از شریان‌های اصلی بوده که با بسته شدن آن سبب گله‌مندی برخی از شهروندان شده است.

 بنا بر گزارش سایت شورای اسلامی شهر تهران، وی با بیان اینکه موضوعی هم که برای کسبه آنجا به وجود آمده نباید فراموش شود چرا که جابجایی برای اکثر کسبه بسیار سخت بوده است؛ افزود: از اینرو باید با یک نگاه آماری این محدوده مورد کنکاش قرار گیرد تا چه اندازه بافت مسکونی و تا چه اندازه بافت تجاری وجود دارد و انطباق رضایتمندی کسبه و محدوده بافت مسکونی نیز باید در نظر گرفته شود اگر در این برآورد آماری مشخص شد که خیابان باید به حالت اول باز گردد باید بدون تعلل این مهم انجام شود. در غیر این‌ صورت باید به صورت فوری مشکل به گونه‌ای دیگر رفع شود.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید