Performancing Metrics

دولت فقط مجوز انتقال آب شرب بین‌حوضه‌ای می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 338723
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 09:12
معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو گفت: دولت فقط مجوز انتقال آب شرب بین حوضه‌ای را می‌دهد.

اتاق خبر: "رحیم میدانی" اظهار کرد: برخی پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای از سال‌ها پیش مجوز گرفته‌اند و انجام می‌شوند مثلا تونل کوهرنگ 3 که از بیست سال پیش راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب بهشت‌آباد افزود: مجوز این پروژه نیز به 20 سال قبل بازمی‌گردد اما دولت انتقال آب توسط تونل‌های طویل را ممنوع کرده است و این پروژه فقط مجوز انتقال 570 میلیون مترمکعب آب را دارد.

میدانی تصریح کرد: دولت و رئیس جمهور تنها مجوز انتقال آب بین حوضه‌ای به منظور مصرف شرب را صادر می‌کنند که حجم آن کم است و از کل مصارف آب در کشور تنها 6 درصد آن به شرب اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که نباید در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای برای شرب حساسیت نشان داد، خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ای برای انتقال آب بین حوضه‌ای در خوزستان نداریم و از آغاز به کار دولت نیز هیچ مجوز انتقال آبی مگر برای مصارف شرب صادر نشده است.

معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو بیان کرد: منابع آبی استان خوزستان اکنون بسیار خوب است اما تخصیص آب فاز 2 پروژه 550 هزار هکتاری به رفتار اقلیمی محیط زیست در سال‌های آتی بستگی دارد و چون ما در برابر مردم و جامعه مسئول هستیم، نمی‌توانیم برای این پروژه شبکه ساخته، سرمایه‌گذاری کنیم اما از وضعیت تخصیص آب آن مطمئن نباشیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید