Performancing Metrics

شورای رقابت، شورای خودروسازان است | اتاق خبر
کد خبر: 338745
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 12:08
یکی از ماموریت‌های اصلی شورای رقابت مبارزه با ایجاد انحصار است اما با اقدام اخیر این شورا و موافقت با افزایش قیمت خودرو، برخی کارشناسان عملکرد ضد انحصاری این شورا را زیر سئوال برده‌اند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا در این رابطه یک منتقد صنعت خودرو گفت: متاسفانه شورای رقابت به شورایی برای توجیه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو تبدیل شده است.

"علی خاکساری" با بیان اینکه وزارت صنعت عملا به دنبال تامین منافع دو خودروساز بزرگ کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که منافع فعالیت دو خودروساز بزرگ نه به اقتصاد کشور و مردم بلکه به گروهی خاص می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو با هم هماهنگ هستند و این شورا هر آنچه از سوی وزارت صنعت اعلام می‌شود را تصویب می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اخبار منتشره در رسانه‌ها درباره تقابل بین وزارت صنعت و شورای رقابت و نامه‌های انتقادی وزیر صنعت به این شورا نیز جنگ زرگری است و برای آن است که مردم تصور کنند شورای رقابت حافظ منافع آن‌ها است.

خاکساری با بیان اینکه در شورای رقابت دور هم می‌نشینند و منافع دو خودروساز بزرگ را تامین می‌کنند، مدعی شد که مصوبات شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو از پیش تعیین شده است و شورا تنها جنبه قانونی به آن می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه مصرف‌کنندگان به این بازی خودروسازان و شورای رقابت آگاه شده‌اند و دیگر واکنشی به مصوبات شورای رقابت در زمینه افزایش قیمت خودرو نشان نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو و 0.4 درصدی محصولات سایپا خبر داد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید