Performancing Metrics

كارگران ستون فقرات تحقق اقتصاد مقاومتي هستند | اتاق خبر
کد خبر: 338757
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 12:21
استاندارخراسان رضوي گفت: كارگران ستون فقرات تحقق اقتصاد مقاومتي هستند.

اتاق خبر:  عليرضا رشيديان در ديدار با اعضاي هيات اجرايي خانه كارگر و ستاد اجرايي هفته بزرگداشت كار و كارگر افزود: كارگران جايگاه رفيع در دين مبين اسلام دارند.
وي اظهاركرد: كارگران در تمام جريان هاي سرنوشت ساز تاريخ ايران از پيروزي انقلاب تا دفاع مقدس علاوه بر حضور پررنگ در متن وقايع سياسي با فعاليت در خط مقدم توليد نقش بي بديل در پيروزي و استحكام نظام مقدس جمهوري اسلامي داشته اند.
وي شهيد برونسي را نمونه يك انسان تلاشگر دانست و گفت: اين شهيد به عنوان يكي از بزرگترين افتخار آفرينان استان در هشت سال دفاع مقدس به كارگري اشتغال داشت و همواره بر حرفه خود مي باليد.
استاندار خراسان رضوي به شكل گيري شوراهاي كارگري در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: اين شوراها داراي نقش بي بديل در مقابله با جريان هاي انحرافي كمونيستي بودند كه به بهانه دفاع از حقوق كارگران قصد به انحراف كشاندن انقلاب را داشتند.
وي با بيان اينكه جامعه كارگري كشور از افرادي صاحب تشخيص، حرفه اي، آشنا به مصالح نظام و مسائل روز تشكيل شده است، اظهار كرد: از آنجايي كه شاكله اقتصاد را كار تشكيل مي دهد مي توان از كارگران به عنوان ستون فقرات تحقق اقتصاد مقاومتي نام برد.
وي مهمترين دغدغه دولت در شرايط كنوني را اشتغال، توليد و افزايش سطح رفاه عمومي دانست و گفت: با همراهي بخش خصوصي و افزايش هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي مي توان زمينه تحقق شعار سال و حركت در مسير توسعه را بيش از پيش فراهم كرد.
استاندار خراسان رضوي به بررسي اقدامات دولت در عرصه اقتصادي و سياسي طي سال گذشته پرداخت و افزود: افزايش صادرات غيرنفتي به نسبت واردات، صدور مجوز ورود 13 هزار ميليارد ريال ماشين آلات صنعتي با هدف توليد، كنترل تورم و بهبود روابط خارجي با ساير كشورها پس از پيروزي برجام و به دنبال آن پايان پروژه ايران هراسي از جمله مهمترين فعاليت هاي دولت بوده است.
وي كاهش آمار بيكاري را يكي از اصلي ترين برنامه هاي دولت در سال جاري ذكر كرد و گفت: با واگذاري مسئوليت فرماندهي قرارگاه اقتصاد مقاومتي به دولت و لزوم همكاري تمام قوا، زمينه براي عبور از ركود و تحقق اين مهم فراهم مي شود.
وي بر لزوم ارائه آمارهاي دقيق توسط نهادهاي دولتي با هدف احصاي مشكلات و ارائه راهكارهاي عملياتي براي رفع آنها تاكيد كرد.
ايجاد اشتغال در مناطق محروم با هدف توسعه متوازن از طريق طرح هاي مصوب از جمله طرح مربوط به ارائه تسهيلات اشتغال به روستائيان توسط بانك كارآفريني و كميته امداد امام خميني (ره) و طرح تعاوني هاي مرزنشين، تلاش براي رفع مشكلات توليد كنندگان از طريق پرداخت تسهيلات با بهره كمتر توسط بانك ها، لزوم همراهي كارگران و كارفرمايان با دولت براي ايجاد توازن و عدالت در محيط هاي كاري و ساماندهي اشتغال اتباع بيگانه از ديگر تاكيدات استاندار خراسان رضوي در اين جلسه بود.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید