Performancing Metrics

توقیف روزنامه نگاران توسط نیروهای امنیتی مصر | اتاق خبر
کد خبر: 338762
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 12:30
شبکه خبری الجزیره اعلام کرد:
نیروهای امنیتی مصر با حمله به مقر سندیکای روزنامه‌نگاران در مرکز قاهره دو تن از روزنامه‌نگاران مصری را به اتهام "تحریک برای برگزاری تظاهرات" بازداشت کردند

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، حدود 50 تن از نیروهای امنیتی مصر عصر یکشنبه به ساختمان سندیکای روزنامه‌نگاران در مرکز قاهره حمله کرده و عمرو بدر و محمود السقا، دو روزنامه‌نگار مصری را بازداشت کردند.

بنا به گزارش منابع مصری، این حمله بدون هیچ‌گونه اخطار قانونی صورت گرفت و دو روزنامه‌نگار مذکور به اتهام تحریک برای تظاهرات علیه دولت بازداشت شدند.

سندیکای روزنامه‌نگاران مصر از ریاست‌جمهوری این کشور خواست تا ضمن دخالت در این مساله، عملکرد نیروهای امنیتی را اصلاح کند.

رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران مصر در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: دو روزنامه‌نگار بازداشت شده در پی تظاهرات اعتراضی اخیر به امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی با عربستان و واگذاری مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر به ریاض دستگیر شدند.

عمرو بدر و محمود السقا روز شنبه در اعتراض به اعمال فشار دستگاه‌های امنیتی در داخل سندیکای روزنامه‌نگاران اعتصاب کرده بودند.

در همین حال شورای سندیکای روزنامه‌نگاران مصری درصدد است تا امروز (دوشنبه) نشستی فوری را برای بررسی این مساله برگزار کند.

عمرو بدر پسر محمود بدر موسس "جنبش تمرد" و عضو پارلمان کنونی این کشور است؛ جنبشی که با جمع‌آوری امضا برای براندازی محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر نقش زیادی در سرنگونی وی داشت.

نیروهای امنیتی مصر در تظاهرات اخیری که همزمان با سالروز آزادسازی صحرای سینا برگزار شد، 47 روزنامه‌نگار را بازداشت کردند که از این تعداد 38 تن به قید وثیقه آزاد شدند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید