Performancing Metrics

پرونده های جنایی سال های گذشته بازخوانی می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 338857
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 16:33
رئیس پلیس آگاهی:
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: پرونده های جنایی سال های گذشته با تشكیل كارگروه جرایم خشن، كشف و بازخوانی می شوند.

به گزارش اتاق خبر، سردار محمدرضا مقیمی افزود: در زمان حاضر در راستای اقدامات انجام شده در این كارگروه موفق به كشف پرونده هایی شدیم كه آنها را به دلیل كمبود امكانات و تجهیزات و نداشتن سرنخ های لازم، حل نكرده بودیم.
مقیمی در ادامه اظهاركرد: به عنوان نمونه می توان به پرونده هایی اشاره كرد كه طی یك تا 2 سال گذشته كشف شده اند این در حالی است كه پرونده های یاد شده به 15 تا 20 سال گذشته مربوط بود.
وی گفت: در آن زمان (15 تا 20 سال پیش ) به دلیل كمبود امكانات و تجهیزات و نداشتن سرنخ های لازم، موفق به كشف این پرونده ها نشده بودیم اما هم اكنون با تشكیل كار گروه جرایم خشن در پلیس آگاهی، پرونده های مربوط به سال های گذشته توسط كارآگاهان، دوباره بازخوانی و مورد بررسی قرار گرفته اند و با توجه به تجهیزات و امكانات جدید پلیس آگاهی موفق به كشف آنها شده ایم.
وی درباره نقش كارآگاهان پلیس در كشف جرایم جنایی ادامه داد: قطعا در كشف این نوع جرایم، كارآگاهان نقش بی بدیلی دارند؛ پس نیروهای كارآمد و با تجربه در كشف جرایم جنایی، حرف نخست را می زنند.
رئیس پلیس آگاهی با تاكید براینكه كارآگاهان باید مورد حمایت قرار بگیرند، افزود: قطعا نیروهایی كه 25 سال تجربه كسب كرده اند برای حل پرونده های جنایی، ذهنی پردازشگر دارند و به راحتی موارد مشاهده شده را می توانند توصیف، تحلیل و در پایان ، فرضیه ها را حل كنند؛ بنابراین باید از این نیروها و تجربه های گرانبهای آنان نهایت استفاده را ببریم و این مهم در پلیس آگاهی هم اكنون محقق شده است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا، تصریح كرد: زمانی كه قتلی رخ می دهد، قطعا در ساعت های اولیه سرنخ های مناسبی به دست كارآگاهان می افتد و دراین زمان است كه آنان باید با فرضیه سازی مناسب به كشف قتل نزدیك شوند؛ بنابراین بسیاری از قتل ها طی 24 تا 72 ساعت كشف می شوند؛ پس لازم است كه در همه استان های كشور از نیروهای باتجربه در این حوزه برخوردار باشیم.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، مقیمی، خاطرنشان كرد: در صورت كمبود كارآگاهان باتجربه در استان ها، مجبوریم، پس از وقوع قتل بلافاصله اقدام به اعزام نیرو از مركز كنیم و همین امر باعث می شود تا زمان را از دست بدهیم و برخی سرنخ ها نیز از بین برود و از طرف دیگر زمان كشف پرونده ها افزایش یابد.
این مقام ارشد انتظامی در عین حال به این نكته نیز اشاره كرد كه 97.8 درصد قتل های به وقوع پیوسته در سال گذشته كشف شدند كه شمار اندكی از پرونده ها یعنی حدود 2 تا سه درصد وقوعات مربوط به سال های قبل است كه در سال 94 موفق به كشف آنها شدیم .
به گزارش ایرنا ، كارگروه جرایم خشن به صورت رسمی فروردین ماه امسال كار خود را آغاز كرد.

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید