Performancing Metrics

رفع تداخل کاری عینک فروشان با چشم پزشکی ها | اتاق خبر
کد خبر: 338873
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 12:48
رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان عینک خواستار شد
رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان عینک تهران گفت: متاسفانه تداخل کاری صنف عینک با چشم پزشکی هایی که مبادرت به فروش این کالا می کنند؛ از مهم ترین مشکلات اعضای این اتحادیه می باشد.

اتاق خبر: حمید ثابت قدم  در نشست خبری صبح امروز این اتحادیه اعلام کرد: بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها، مطب‌ها به صورت غیرقانونی اقدام به فروش عینک می‌کنند و هیچ مجوزی از این اتحادیه ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه بازرسان اتحادیه اجازه ورود به این اماکن برای نظارت بر فروش عینک ندارند، هیچ تضمینی نیز برای اطمینان از اصالت عینک فروخته شده وجود ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان عینک تهران ادامه داد: برای رفع این مشکل دیداری با وزیر بهداشت صورت گرفته است تا ازعرضه عینک در مراکز بهداشتی جلوگیری به عمل آید.

وی در خصوص تعرفه واردات عینک تصریح کرد:  تا 2 سال گذشته نگاه مناسبی به واردت انواع عینک وجود نداشت به طو ری که عینک آفتابی با قرار گیری در گروه 10 کالایی به عنوان یک کالایی لوکس به حساب می‌آمد و 32 درصد تعرفه واردات داشت.

ثابت‌قدم گفت: تعرفه واردات عینک طبی و آفتابی در حال حاضر به ترتیب 20 و 7 درصد است که با توجه به اینکه این محصول در کشور تولید نمی شود و جزء نیاز ها مهم مردم است باید از تعرفه واردات آن دوباره کاسته شود که این در خواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

وی اظهار داشت: 70 درصدی عدسی(شیشه عینک) و فریم(عینک) طبی و آفتابی مصرفی کشور به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود که سهم  ورود غیر قانونی عدسی در برابر عینک کمتر است.

ثابت‌قدم افزود: به مردم توصیه می‌شود که عینک مورد نیاز خود را تنها از واحد‌های داری پروانه کسب خریداری کنند، زیرا عینک‌های چینی تقلبی در بازار وجود دارد که بر روی آنها عناوینی مانند ساخت ایتالیا قید شده است.

 وی در خصوص عرضه عینک توسط دست فروشان گفت: چندین مرتبه به شهردار تهران در خصوص این پدیده نامه نگاری کرده و درباره تهدید سلامت مردم هشدار دادیم، اما این پیگری‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید