Performancing Metrics

دانشگاه هاي بريتانيا و فرانسه در يك طرح نفتي با دانشگاه شيراز مشاركت مي كنند | اتاق خبر
کد خبر: 338967
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 19:41
رئيس دانشكده مهندسي شيمي، نفت و گاز دانشگاه شيراز گفت: دانشگاه هريوت وات اسكاتلند بريتانيا و موسسه آموزشي تحقيقاتي آي.اف.پي فرانسه در طرح تحقيقاتي ازدياد برداشت از ميدان نفتي منصوري با دانشگاه شيراز مشاركت مي كنند.

اتاق خبر - دكتر غلامرضا كريمي دوشنبه در نشستي خبري با اشاره به واگذاري ماموريت اجراي طرح ازدياد برداشت از اين ميدان نفتي به دانشگاه شيراز در دو سال گذشته افزود: در اين مدت دانشگاه ها و موسسه هاي پژوهشي برتر بين المللي فعال در صنعت نفت شناسايي شدند.

وي اظهار كرد: اين دانشگاه ها متاثر از فضاي بين المللي حتي به ايميل هاي ما پاسخ ندادند و در نهايت، بعد از برجام بود كه موفق شديم با بهترين دانشگاه ها و مراكز بين المللي صنعت نفت براي همكاري مشترك مذاكره كنيم.
مجري طرح تحقيقاتي ازدياد برداشت از ميدان نفتي منصوري در دانشگاه شيراز گفت: دانشگاه هريوت وات بريتانيا ارتباطات خوبي با شركت نفتي بريتيش پتروليوم دارد و به همراه موسسه فرانسوي آي . اف. پي در اجراي اين طرح، به عنوان مشاور خارجي با دانشگاه شيراز همكاري مي كنند.
وي افزود: قرارداد پژوهشي ازدياد برداشت از ميدان نفتي منصوري به ارزش 70 ميليارد ريال با دانشگاه شيراز منعقد شده است و بايد توجه داشت كه با هر يك درصد ارتقاي ميزان برداشت از اين ذخاير، ده ها ميليارد دلار به نفع كشور خواهد بود.
كريمي توضيح داد: ميدان نفتي منصوري دو مخزن نفتي دارد كه ضريب ازدياد برداشت از آن حدود 50 درصد است و اين به آن معنا است كه نيمي از ظرفيت آن قابليت برداشت دارد.
وي ادامه داد: مخزن نفتي ديگر ميدان منصوري كه بسيار بزرگ است، ضريب ازدياد برداشت 10 درصد دارد و اين به آن معنا است كه از هر يكصد بشكه نفت واقع در منابع زيرزميني، تنها 10 درصد آن در شرايط برداشت فعلي قابل دستيابي است و از اين رو، ازدياد برداشت از اين دو مخزن نفتي در دستور كار محققان دانشگاه شيراز قرار دارد.
ميدان نفتي منصوري از ميدان هاي نفتي در حال برداشت در استان خوزستان، در فاصله 60 كيلومتري جنوب شرقي اهواز است

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید