Performancing Metrics

معرفی اولین پیتزا فروشی تهران | اتاق خبر
کد خبر: 338968
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 19:44
کوچه‌ی «لولاگر» در خیابان معروف نوفل‌لوشاتوی تهران است که قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران نیز درآن قراردارد.

اتاق خبر: کوچه لولاگر یک کوچه قرینه است که تمام خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها و پنجره‌های آن و حتی درختان کاشته شده درون خانه‌ها به‌صورت قرینه و موازی از ابتدا ساخته‌شده است. به‌محض ورود در این کوچه با بالکن‌ها، پنجره‌ها و نماهای شیشه‌ای مشابه در دو طرف کوچه مواجه می‌شوید که تا انتهای کوچه نیز ادامه دارد. اگرچه سال‌ها از عمر ساختمان‌ها و کوچه لولاگر می‌گذرد اما با توجه به ادامه حیات در یک‌سوی کوچه و  زندگی ساکنان در آن توسط مالکان اصلی، می‌توان نشانه‌هایی از زندگی قدیمی را در این محل دید. اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل حیات این کوچه زیبا؛ وجود اولین پیتزا فروشی تهران است که با سبک خاصی که دارد مردم را بسوی خود جذب کرده و رونق خاصی به محل بخشیده است.

davoud-pizza

کوچه لولاگر یک کوچه قرینه است ، ساختمان های این کوچه

اینجا یک پیتزافروشی معمولی نیست! اولین پیتزافروشی ایران است، پس باید توقع داشته باشید که کاملا متفاوت باشد. اینجا رسم و رسوم خودش را دارد و اگر شما تا به‌حال به اینجا نیامده باشید حتماً غافل‌گیر خواهید شد. در این پیتزافروشی می‌توانید از ۷ نوع پیتزایی كه دارد یکی را انتخاب کنید. البته پیشنهاد من پیتزا مخلوط و یا پیتزا قارچ است.

davoud-pizza

لطفا خالی نبندید !!

حالا نوبت سفارش دادن است؛ وقتی شما  یک پیتزا مخلوط سفارش دهید؛ فروشنده ابتدا اسم شما را می‌پرسد! و شما حتماً باید اسم كوچك خود را بگویید درغیر این‌صورت دوباره اسمتان را خواهد ‌پرسید. بعداز آن بلافاصله ۴۰۰-۵۰۰ گرم كالباس كه داخل فویل گذاشته‌شده را به شما می‌دهد، شاید تعجب كنید و باخود بگویید كه من پیتزا سفارش داده‌ام نه كالباس خام!

davoud-pizza

این كالباس‌ها كه به‌صورت نامنظم برش خورده، از معمولی‌ترین كالباس‌های موجود بازار است و دراصل پیش‌غذای شما محسوب می‌شود که شما می‌توانید آن را با سس، آویشن و فلفل میل کنید. درواقع به ازای هر پیتزایی که سفارش بدهید یكی از این كالباس‌ها به‌صورت رایگان به شما داده خواهد.

davoud-pizza

پیتزا آماده است 

معمولاً همیشه همه‌ی میزها پُر است و شما مجبور می‌شوید مانند سایر مشتری‌ها بیرون مغازه روی یک صندلی ساده پلاستیکی بنشینید.

davoud-pizza

زمانی که پیتزای شما آماده می‌شود یک نفر اسم شمارا بلند صدا می‌زند. پیتزای پیش‌روی شما ترکیبی از یک نان بسیار نازک و تکه‌های بزرگ کالباس، سوسیس،قارچ و سایر مواد لازم به همراه مقدار زیادی سس آویشن است. نکته جالب دیگر این است که اینجا هنوز هم نوشابه‌های شیشه‌ای وجود دارد.

davoud-pizza

این مکان در سال ۱۳۴۰ تأسیس‌شده است و مالک آن «آقا داوود» به همراه یکی از دوستان «ارمنی» خود، این پیتزافروشی را راه‌اندازی کرده‌اند. بعد از مدتی شریك او به خارج مهاجرت می‌کند و داوود مجبور می‌شود که به‌تنهایی اینجا را اداره کند. همه‌چیز در اینجا از همان روز اول بسیار ساده بوده و حالا نیز همان‌طور باقی‌مانده است. قیمت اولین پیتزا در اینجا (۱۱ قرون) و امروز نیز قیمت هر پیتزا  ۱۵ هزار تومان است.

davoud-pizza

درضمن یادتان باشد برای رفتن به این پیتزافروشی حتماً باید پول‌ نقد داشته باشید زیرا در آنجا کارت‌خوان موجود نیست! دراین مغازه، سالاد و سیب‌زمینی هم وجود ندارد، اگر بخواهید پیتزا را با خود ببرید، آن را درون جعبه نمی‌گذارند، بلكه داخل یک فویل می‌پیچند و به‌همراه یک دسته كالباس به شما می‌دهند.

بعد از پایان‌ غذا هنگام خروج از شما می‌پرسند: «سیر شدی؟»

davoud-pizzaمنبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید