Performancing Metrics

با پشتیبانی مردم از دولت، از گردنه های تاریخی عبور می كنیم | اتاق خبر
کد خبر: 338991
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 20:33
سردار صفوی:
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا با اشاره به نقش حمایت مردم از نظام اسلامی گفت: با پشتیبانی آحاد ملت از دولت، می توان همه گره ها را گشود و از گردنه های تاریخی عبور كرد.

اتاق خبر - سردار یحیی رحیم صفوی روز دوشنبه در اجلاسیه ایثارگران كنگره هشت هزار شهید استان گیلان در رشت افزود: مردم با پشتیبانی از دولت می توانند راهبردی برای رفع چالش های بزرگ باشند و هر وقت مردم به كمك قوای سه گانه و نیروهای مسلح شتافتند، نظام را از یك راهبرد برخوردار كردند و توانستند بر مشكلات پیروز شوند.

وی ادامه داد: ملت با حمایت از دولت خدمتگزار در اقتصادمقاومتی، می توانند پیروزی را به ارمغان بیاورند و همه گره ها را بگشایند تا از این گردنه تاریخی، به خوبی عبور كنیم.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا اضافه كرد: دولت باید با تبدیل اقتصادمقاومتی به برنامه های كوتاه مدت و درازمدت، بتواند مشكلات داخلی را رفع كند چراكه كشورهای خارجی، حلال مشكلات ما نیستند.
وی اظهار داشت: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس، برای آبرو، هویت ملی و اسلامی تلاش كردند و آنچه كه موجب قدرت و غرور یك ملت در برابر ملت های دیگر شد، هویت ملی است كه مردم ایران با دفاع از هویت، عزت و استقلال در هشت سال دفاع مقدس، موجب شكل گیری یك قدرت سیاسی در منطقه شدند و امنیت پایدار را در یك محیط پیرامونی نا امن، ایجاد كردند.
سردار رحیم صفوی با اشاره به اینكه برگزاری كنگره شهدا موجب حفظ و تقویت هویت ملی می شود، خاطرنشان كرد: وجود هشت هزار شهید، 22 هزار جانبار و بیش از دو هزار و 600 آزاده در گیلان؛ نشان از عظمت روحیه جهادی و روحیه ایمانی جوانان گیلان و ظرفیت استقامت مادران و فرزندان گیلان قهرمان پرور است.
وی یادآور شد: دولت ها باید سلوك، رفتار و اخلاق شهیدان را زنده نگهدارند و از رقابت های جناحی و گروهی پرهیز كرده و درجهت حل مشكلات مردم گام بردارند.
وی گفت: پیام شهدا برای امروز جامعه، مقاومت و ایستادگی و دفاع از ارزش ها، آرمان و اهداف انقلاب و حل مشكلات با تكیه بر منابع انسانی داخلی است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان افزود: این استان یك و نیم برابر كشوری همچون لبنان ظرفیت گردشگری، شیلاتی و حمل و نقل دارد و با بهره مندی از مزیت دریای خزر و مسیرهای صادراتی مناسب، می تواند به یك استان پیشرو تبدیل شود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا ادامه داد: دشمنان دنبال فرهنگ هرزگی هستند و نمی توانند الگویی برای جامعه بشری ارائه كنند و این، فرهنگ شهداست كه دارای ابعاد انسانی و معنوی است و می تواند الگویی مطلوب در اخلاق، رفتار و آرمان ها برای ملت های اسلامی باشد.
وی افزود: فرهنگ غربی، فاقد الهام بخشی و آرمان های نجات بخش برای بشریت است و ما می توانیم با معرفی فرهنگ و حقانیت شهدا در سپهر جهانی، نقطه عطفی برای تمدن جدید و نشانه ای از الهام بخشی برای ملت های دیگر باشیم.
وی تاكید كرد: ملت ایران با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری، بزرگترین سرمایه و مولفه اقتدار را در رسیدن به پیروزی های بزرگ تر دارد.
وی با یادآوری فداكاری های رزمندگان و شهدا در جنگ تحمیلی اظهار داشت: فرزندان این سرزمین در 34سال قبل، برای پیروزی خرمشهر، از رودخانه كارون گذشتند و با فداكاری خود در حالیكه از زمین و آسمان گلوله می بارید، به خرمشهر رسیدند.
سردار رحیم صفوی اضافه كرد: مردم گیلان در قالب لشگر 25 كربلا ، مجاهدت های بسیاری خلق كردند و گارد رژیم بعث عراق را شكست دادند.
وی ادامه داد: هم اكنون حماسه دفاع مقدس در كشورهای دیگر تكرار می شود و به ملت های دیگر هم رسیده و امروز رهبری شجاع ، حكیم و دوراندیش و آینده نگر ما ، مدافع همه ملت های اسلامی است.
وی گفت: فرمان رهبری از سوی همه این ملت ها ، اطاعت می شود و امروز رهبر ایران، قوت قلبی برای مردم سوریه، لبنان و یمن است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از ایثارگران نمونه استان گیلان تجلیل بعمل آمد.
اولین كنگره هشت هزار شهید گیلان، شنبه گذشته با افتتاح اجلاسیه شهدای فرهنگی استان و با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در رشت آغاز شد. در طول برگزاری كنگره هشت هزار شهید گیلان، طی چهار روز، چهار اجلاسیه شهدای فرهنگی، اجلاسیه بانوان، اجلاسیه نقش رزمندگان و ایثارگران و در نهایت اجلاسیه اصلی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی برگزار می شود.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید