Performancing Metrics

ایران امید مردم كره جنوبی برای وحدت صلح‌آمیز دو كره است | اتاق خبر
کد خبر: 339011
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 21:24
رییس جمهوری كره جنوبی:
پارك گئون هی رییس‌جمهوری كره جنوبی گفت: ایران امید مردم ما برای وحدت صلح‌آمیز دو كره است و ما از آن حمایت می‌كنیم.

اتاق خبر - پارك روز دوشنبه در نشست خبری مشترك با حسن روحانی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران افزود: در دیدار دو جانبه امروز با رییس جمهوری ایران در مورد نظرات دولت كره جنوبی در زمینه فعالیت هسته‌ای كره شمالی و خلع سلاح این كشور توضیحاتی بیان كردم.

وی قطعنامه 2207 كه اخیرا در این زمینه تصویب شده است را با اهمیت دانست و یادآور شد: ما از همكاری ایران تقدیر و برای صلح و ثبات پایدار در منطقه آسیای شرقی و وحدت صلح‌آمیز دو كره تاكید داریم.
رییس‌جمهوری كره جنوبی دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران را با هدف توسعه روابط دوجانبه و نخستین گام تاریخی دانست و اظهارامیدواری كرد: دو كشور در طول مسیر صلح و موفقیت به‌عنوان دوست و همراه خوب در كنار هم ایستاده و این روابط را پیش ببرند.
پارك همچنین اظهار داشت: سفر به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیك بین دو كشور از سال 1962 میلادی تاكنون نخستین سفر تاریخی است كه برای روابط دو جانبه بویژه در این مقطع زمانی كه ایران با جامعه بین المللی به دنبال صلح و كامیابی است، انجام می شود، این دیدار مهم و تاریخی است.
وی تصریح كرد: انتظار داریم این سفر فرصت تازه ای برای گسترش روابط دو جانبه باشد، ما در مورد موضوعات مشترك دو كشور تبادل نظر سازنده ای داشتیم.
رییس جمهوری كره جنوبی با بیان این كه در حوزه انرژی و زیرساخت كه همكاری دیرینه و خوبی داریم را توسعه خواهیم داد، گفت: در دیدار با رییس جمهوری ایران برای همكاری مشترك در حوزه نفت گاز شبكه ریل سازی ، توسعه بندر و منابع آب گفت و گو كردیم.
پارك ادامه داد: كره جنوبی تجربه خود را در زمینه بهداشت، درمان وساخت و ساز مدیریت بیمارستان در اختیار ایران قرار خواهد داد.
وی با تاكید بر توسعه همكاری ها در زمینه فعالیت با ارزش افزوده همچون فنواری اطلاعات، صنعت انرژی جدید و محیط زیست، اقدام خواهیم كرد، گفت: در جریان این سفر اسناد متعددی امضا شده و به پیش می رود.
وی با یادآوری این كه در مورد توسعه همكاری ها با رییس جمهوری ایران هم نظر بودیم، خاطرنشان كرد: داشتن چشم انداز خوب روابط آینده نیاز به چارچوب همكاری داریم كه در این سفر نخستین بیانیه مشترك صادر شده و شامل همكاری و چشم انداز خوب و توسعه روابط است.
رییس جمهوری كره جنوبی ادامه داد: برگزاری جلسات سالانه وزیران خارجه دو كشور، كمیته اقتصادی مشترك و انواع جلسات توسعه همكاری به پیشرفت هر چه سریع تر روابط كمك می كند.
پارك تصریح كرد: روسای جمهوری ایران و كره جنوبی به این توافق رسیدند كه توسعه روابط بلند مدت با گسترش روابط فرهنگی پایه گذاری شود بنابراین به زودی مركز فرهنگی در كشورهای یكدیگر ایجاد می شود و سال 2017 سال فرهنگی ایران و كره جنوبی نامیده شده است.
وی ادامه داد: ما از همكاری های آموزشی دوكشور نیز حمایت خواهیم كرد.
رییس جمهوری كره جنوبی در پایان از استقبال با صمیمت و توجه دكتر روحانی تشكر كرد.
به گزارش ایرنا، پارك گئون هی رییس جمهوری كره جنوبی كه عصر یكشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد صبح امروز (دوشنبه) در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری قرار گرفت.
پس از آن مذاكرات دو جانبه روسای جمهوری ایران و كره جنوبی و هیات های عالیرتبه دو كشور آغاز شد.
پارك گئون هی نخستین رییس جمهوری كره جنوبی است كه از زمان برقراری روابط رسمی ایران و كره از سال 1962 میلادی به تهران سفر می كند. هیاتی متشكل از 236 نفر از مسوولان و رییسان بزرگ ترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، پارك را در سفر به ایران كه مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می كند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید