Performancing Metrics

مهم‌ترین مشکل دانش آموختگان برای ورود به بازار کار | اتاق خبر
کد خبر: 339131
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 12:39
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: افراد جویای کار اگر موفق به یادگیری مهارت شوند دغدغه‌ ورود به بازار کار و پیدا کردن شغل را نخواهند داشت.

اتاق خبر: محمد امین سازگارنژاد، عمده‌ترین مشکل دانش آموختگان پس از فارغ التحصیلی، عدم فراگیری آموزشهای مهارتی است در صورتی که اگر مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند مشکلی در پیدا کردن شغل متناسب با تخصص خود نخواهند داشت.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور، ابراز امیدواری کرد: دانشگاهها و مراکز‌ آموزش عالی مهارت آموزی و مهارت افزایی را در دستور کار خود قرار بدهند تا فارغ التحصیلان دانشگاهی دغدغه اشتغال کمتری داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جامعه با مشکلی به نام مدرک گرایی و کمبود مهارت و دانایی روبه رو است که نشان می‌دهد میل به مدرک گرایی افزایش یافته است.

به گفته سازگار نژاد، حل مشکل اشتغال کشور از مسیر مهارت افزایی و فراگیری آموزشهای فنی و حرفه‌ای امکانپذیر است.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و گفت: در شرایطی که کشور از بحران بیکاری رنج می‌برد و دانش آموختگان سهم بزرگی از این بیکاری را دارند حرکت به سمت مهارت آموزی و مهارت افزایی می‌تواند یک اقدام راهگشا باشد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید