Performancing Metrics

حضور «پارك» در تهران در صدر اخبار رسانه‌های كره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 339150
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 13:55
رسانه‌های گروهی كره جنوبی روز سه شنبه بیشترین مطالب و عنوان های خبری مهم خود را به سفر «پارك گئون هی» رئیس جمهوری این كشور اختصاص داده اند و تصاویر و اخبار مربوط به این سفر بارها و بارها نه تنها پربیننده ترین اخبار بود بلكه در صدر رویدادهای مهم خبری این ر

اتاق خبر - خانم «پارك» روز یكشنبه با بزرگترین هیات تجاری در تاریخ این كشور كه شمار آنها به بیش از 236 نفر اعلام شده، وارد تهران شد و تاكنون با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری ایران دیدار كرده و قرار است امروز در نشست تجاری بزرگ دو كشور شركت كند.

در این میان رسانه های گروهی از جمله خبرگزاری یونهاپ گزارش كرده اند كه این سفر برای سئول بسیار با اهمیت است و قراردادها و تفاهمنامه هایی كه تاكنون بین كره و ایران امضا شده و یا در دو روز آینده امضا خواهد شد، ارزش كل آنها را به حدود 46 میلیارد دلار خواهد رساند.
روزنامه «كیونگ یانگ» كره در گزارشی نوشته است: آنچه فعلا قطعیت یافته و دستاورد سفر پارك تا روز سه شنبه بوده امضای توافقنامه ها و تفاهمنامه هایی میان دو كشور به ارزش 37 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است.
«كوكمین دیلی» هم اعلام كرده كه ارزش بازار ایران برای كره كه امروز برای ورود گسترده تر به آن می كوشد 52 هزار میلیارد وون ( واحد پول ملی كره ) است.
«دونگا ایلبو» نیز نوشت: برای كره خبر خوشایندی است كه دو كشور در دو روز گذشته موفق به امضای قراردادهایی به ارزش 52 هزار میلیارد وون معادل 37 میلیارد و 100 میلیون دلار شده اند.
«كوریا هرالد» دیگر رسانه كره ای هم اعلام كرد كه ایران و كره چشم انداز وسیعتری دارند و احتمال می رود ارزش كل قراردادها تا پایان سفر به 45 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد.
روزنامه «مایلی بیزینس» هم در مطلبی آورده كه نهایتا دیپلماسی خانم «پارك» به بار نشست و دو كشور توافقنامه های بزرگی امضا كردند.
خبرگزاری یونهاپ هم در گزارشی دیدار خانم پارك با رهبر عالی ایران را از برجسته ترین دستاوردهای سفر وی به تهران دانسته و بر انسجام بیشتر مناسبات پس از این دیدار تاكید ورزیده است.
همزمان روزنامه های كره ای اعلام كرده اند از روز یكشنبه مهمترین بخش های خبری بخصوص در عرصه اقتصادی را به سفر پارك و همكاری های كره و ایران اختصاص داده اند.
امروز سه شنبه نیز اعلام شد كه سفر پارك به ایران و اخباری كه در ارتباط با آن چاپ شده و تصاویر مربوط به این سفر، جزو پربیینده ترین بخش از كار رسانه های خبرگزاری رسمی كره ( یونهاپ ) بوده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید