Performancing Metrics

اصلاح الگوی مصرف آب‌شرب، پروژه تصویبی اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 339247
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 19:59
پروژه اصلاح الگوی مصرف آب شرب در بخش شهری و روستایی در حوزه‌ آب و فاضلاب کشور به عنوان پروژه مرتبط با شرکت مهندسی آب و فضلاب کشور در ستاد فرماهدهی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است، پروژه‌ای که زمینه‌های مختلف فنی و فرهنگی را مورد نیاز دار

اتاق خبر: علی‌اصغر قانع، با اشاره به راهبردهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تاکنون همکاری موثر و مداومی را با وزارت نیرو و کمیته هماهنگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مستقر در وزارت نیرو داشته‌ایم.

وی ادامه داد: پس از تدوین اقدامات مربوط نسبت به ارائه‌ی گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در این راستا در مقاطع شش ماهه اقدام کردیم. که براساس این گزارش در این مقطع و پس از تشکیل کارگروه‌های مختلف در دولت 11 برنامه ملی و طرح‌های مرتبط با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تعیین شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: وزارت نیرو به عنوان دستگاه همکار در برنامه ملی ارتقاء بهره‌وری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور دارد و تاکنون پروژه‌ اصلاح الگوی مصرف آب شرب در بخش شهری و روستایی در حوزه اب و فاضلاب کشور به عنوان پروژه مرتبط با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ستاد فرماندهی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.

قانع با بیان این‌که براین اساس مطابق نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی منشور، پروژه مذکور، منشور پروژه مذکور تدوین و مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در سال 1395 با مضمون اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد: نامگذاری امسال کاملا مناسب بوده، چرا که طی دو سال اخیر اهداف، چشم‌اندازها و برنامه‌های توسعه‌ای کشور هماهنگ با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل گرفته، لذا رویکردها و سیاست‌ها تبیین شده و گویا سال 1395 دولت و ملت می‌توانند با همکاری هم بهره و ثمره اجرای سیاست‌ها را مشاهده کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که بنا به فرموده آن مقام در مدت یکسال نمی‌توان تمام مشکلات را حل کرد، گفت: چنانچه این اقدام به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام شود قطعا در پایان این سال آثار و نشانه‌های مفید آن را شاهد خواهیم بود.

قانع با بیان این‌که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شامل 24 رهنمود است، اظهار کرد: به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی تامین کلیه امکانات و منابع مالی و همچنین سرمایه‌های انسانی و علمی کشور، ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید داخلی، صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان جزو رهنمودهای این سیاست است.

وی افزود: رشد بهره‌وری در اقتصاد هدفمندسازی یارانه‌هاست که منجر به ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی می‌شود، افزایش تولید داخلی به ویژه در اقلام وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص، تامین امنیت غذا، درمان و ایجاد ذخائر راهبردی جزو مواردی است که در اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که پس از ابلاغ سیاست‌ها دولت برای تحقق آن با تشکیل کارگروه‌های مختلف در وزارتخانه و در نهایت ستاد فرماندهی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سازمان بهره‌وری ایران کار خود را شروع کرد، ادامه داد: در ابتدای امر به بررسی و تبیین سیاست‌ها و شناسایی ابعاد و عوامل موثر در طرح‌های سیاست اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی گفت: این موضوع به گونه‌ای بود که در هر بخش و وزارتخانه سیاست‌ها، برنامه‌ها، شاخص‌ها، اهداف کمی و کیفی، پروژه و اقدامات موثر و مکانیسم رسیدن به شاخص‌ها تدوین و به مرحله‌ی اجرا رسانده شد که در این بین نیز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اقدامات مناسبی را در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی انجام داد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید