Performancing Metrics

حزب الله لبنان مايه آبرو و افتخار كشورهاي اسلامي است | اتاق خبر
کد خبر: 339266
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 21:04
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه بايد بكوشيم فرهنگ ايثار، شهادت و مقاومت در جامعه ماندگار شود، گفت: حزب الله لبنان فقط متعلق به لبنان نيست و آبرو و مايه افتخار كشورهاي اسلامي است.

اتاق خبر - از بنياد شهيد، حجت الاسلام و المسليمن سيدمحمدعلي شهيدي در نشست بررسي پيش نويس سند راهبردي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت افزود: تشكيل جلسات شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت، بررسي گزارش و عملكرد دستگاه‌ها و نهادهاي عضو در اين شورا، برنامه ريزي براي نهادينه كردن اين فرهنگ در كشور، جديت در انجام امور، انجام كارهاي ابداعي و نو در اين زمينه مي‌ تواند ما را در اين راه ياري كند.
وي با اشاره به سفر اخير به لبنان و مشاهده فرهنگ ايثار و شهادت مردم لبنان به ويژه حزب الله، اظهار داشت: در اين سفر درخشش حزب الله و قدرت آن كاملا محسوس بود، حزب الله لبنان فقط متعلق به لبنان نيست و آبرو و مايه افتخار كشورهاي اسلامي است.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد با تاكيد بر اينكه پيروزي و سعادت از آن ملت‌ هايي است كه فرهنگ ايثار و شهادت را كسب كرده‌اند، افزود: عشق و علاقه ملت لبنان و خانواده‌هاي ايثارگران اين كشور به مقام معظم رهبري خاص و مثال زدني است. فرهنگ ايثار، فداكاري، شهادت و مقاومت در لبنان عزت و افتخار را براي اين كشور و ملت آن به ارمغان آورده است.
معاون رئيس جمهوري ابراز اميدواري كرد تشكيل جلسات اين شورا، تشكيل شوراي فرهنگ ايثار و شهادت در استان‌ ها، تصويب پيش نويس سند راهبردي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت و استفاده از نظرات اعضاي اين شورا بتواند در پربارتر شدن اين جلسات و دومين نشست شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت كه به زودي با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌ شود، مثمر ثمر واقع شود.
حجت الاسلام سيدمهدي فقيهي معاون دبير شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت به پيش‌ نويس سند راهبردي فرهنگ ايثار و شهادت در اين جلسه اشاره كرد و گفت: اين سند بزرگترين فصل الخطاب و نقشه راه براي دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه فعاليت‌هاي مرتبط با فرهنگ ايثار و شهادت است كه بايد آماده و در جلسه دوم شوراي عالي با حضور رييس جمهور امضا و به تصويب برسد.
ي اظهار داشت: برگزاري جلسات شوراي عالي، برگزاري جلسات شوراي نظارت و هماهنگي، گردآوري گزارش دستگاه‌هاي عضو، تدوين و تصويب آيين نامه نحوه برگزاري شوراهاي استاني، تدوين آيين نامه داخلي، راه اندازي شوراي اطلاع رساني فرهنگي، ايجاد شوراي فرهنگ ايثار و شهادت در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، برگزاري كارگروه‌هاي علمي و فرهنگي، برگزاري جلسات برنامه ريزي و پژوهش با محوريت اداره كل پژوهش، تدوين و انتشار قوانين فرهنگ ايثار و شهادت در نظام جمهوري اسلامي ايران و همچنين برگزاري نشست‌هاي تخصصي در اين حوزه از جمله فعاليت‌هاي انجام شده در دبيرخانه شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت در سال 94 است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید