Performancing Metrics

۳۰۰ واحد تولیدی زنجان کاملا تعطیل شده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 339349
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 01:39
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس:
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: از یک هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در استان زنجان ۳۰۰ واحد به‌صورت کامل تعطیل هستند.

اتاق خبر- منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: از یک هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در استان زنجان ۳۰۰ واحد به‌صورت کامل تعطیل هستند.

فریدون احمدی در جمع مردم زنجان در محل مسجد جامع (سید) این شهر با تأکید بر اینکه برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان باید گام نخست را خود زنجانی‌ها بردارند و نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند افزود: در پتروشیمی زنجان تجربه ناموفقی داریم که چشم مردم ترسیده است، پروژه اگر به‌موقع تمام شود و مردم با سرمایه‌گذاری خود به‌موقع به نتیجه دست‌یافته و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بابیان اینکه ما باید مردم را با سرمایه‌گذاری آشتی دهیم، ادامه داد: کمترین سرمایه‌ها را نیز باید جذب کنیم و اگر زنجانی‌ها سرمایه‌گذاری نکنند هیچ‌کس در استان سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از یک هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در استان زنجان ۳۰۰ واحد تولیدی به‌صورت کامل تعطیل هستند، ادامه داد: همچنین ۴۰۰ واحد تولیدی در استان کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند که در صورت فعال شدن واحدهای که تعطیل‌شده حدود پنج هزار نفر ظرفیت به‌کارگیری نیرو دارند.

احمدی گفت: اگر این صنایع فعال شوند علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم به‌صورت غیرمستقیم نیز ایجاد اشتغال انجام می‌شود، در برخی صنایع نیز هفت تا هشت برابر در بیرون از آن واحد تولیدی اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر در واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل پنج هزار شغل ایجاد شود، این خود چندین برابر در بیرون از این واحدها از جمله در حمل‌ونقل، فروش، خدمات و مواد اولیه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی احیاء واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و حفظ تولید فعلی کارخانجات را مورد تأکید قرارداد و گفت: باید شغلی‌های موجود در جامعه حفظ شود تا روند اشتغال‌زایی بتواند در مسیر برنامه‌ریزی‌شده موفق عمل کند.

وی گفت: در مرحله نخست باید گرفتاری‌های واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را برطرف و بعد واحدهای تولیدی فعال را سرپا نگه‌داریم.

احمدی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه داخلی و خارجی به‌عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید در حوزه‌هایی مانند صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع گردشگری و زمینه‌هایی که در زنجان ظرفیت فعالیت اقتصادی وجود دارد، به دنبال سرمایه‌گذار داخلی و خارجی خواهیم بود.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذار باید خود زنجانی‌ها دست‌هایشان را بالا بزنند و وارد سرمایه‌گذاری شوند.

احمدی بابیان اینکه امروز در جمهوری اسلامی خلق ثروت مقدس است، گفت: ما باید برای کشور تولید ثروت کنیم، اگر کسی سرمایه‌ای دارد باید سرمایه‌گذاری کرده و یا آن را توسعه دهد.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهتمام جدی بر حل مشکلات پتروشیمی زنجان گفت: آغاز به‌کار پتروشیمی زنجان آشتی مردم با سرمایه‌گذاری را به دنبال خود خواهد داشت.

احمدی تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی در بخش‌های مختلف معدن و کشاورزی و پرهیز از خام فروشی را مورد تأکید قرارداد و گفت: متأسفانه امروز خام فروشی در استان وجود دارد که در این راستا اگر صنعتی راه می‌افتد باید اهتمام شود تا زنجیره ارزش‌افزوده کامل شکل گیرد.

وی بر لزوم تعین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان تأکید کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی حق استان بوده و ما نمایندگان نیز دنبال آن خواهیم بود و سعی می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم مجوز منطقه ویژه اقتصادی را بگیریم و عملیات اجرایی آغاز شود.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کار زیادی در پیش داریم، افزود: فصل رفاقت است و همه باید برای برطرف کردن مشکلات استان منسجم عمل کنیم و توسعه استان در اولویت باشد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید