Performancing Metrics

سرجیو مارکیونه مدیر عامل جدید فراری شد | اتاق خبر
کد خبر: 339378
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 02:45
مدیر عامل پیشین فراری، آمِدئو فلیسا پس از همراهی این شرکت به مدت ۲۶ سال، جای خود را به سرجیو مارکیونه مدیر عامل فیات-کرایسلر می‌دهد. حال هدایت فراری نیز به وظایف بزرگترین و پردآمد‌ترین مدیرعامل صنعت خودرو افزوده می‌شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از زومیت آمِدئو فلیسا از سال ۱۹۹۰ به کار در مارانلو مشغول است. وی حتی پیش از آن نیز نزدیک به دو دهه در آلفارومئو حضوری فعال داشته است تا بدین ترتیب خدمت نزدیک به ۵۰ سال را در کارنامه خود ثبت کرده باشد. فلیسا در سال ۲۰۰۱ مسئول بخش خودروهای شهری فراری شد؛ سپس در سال ۲۰۰۶ به ریاست این بخش نائل شد و در نهایت نیز در سال ۲۰۰۸ مدیریت اجرایی کل فراری را بر عهده گرفت. 

سرجیو مارکیونه

عملکرد فلیسا در طول ریاست فراری رضایت‌بخش بوده اما طبق شایعات اخیر، فشار‌های وارد شده از سوی هیئت مدیره فراری و فیات-کرایسلر باعث شده تا وی از سمت خود بازنشسته شود. پس از خروج فلیسا، سرجیو مارکیونه مدیر عامل فیات-کرایسلر (شرکت مادر فراری) وظایف وی را بر عهده می‌گیرد. مارکیونه علاوه بر ریاست فراری و فیات-کرایسلر، ریاست هیئت مدیره گروه صنعتی CNH (شرکت صنعتی ادغام شده‌ از گروه صنعتی فیات و شرکت چندملیتی تولید کننده‌ی تجهیزات کشاورزی و عمرانی CNH) و هدایت مستقیم استراتژی‌های فیات کرایسلر در حوزه‌ی NAFTA (پیمان تجاری کشورهای آمریکای شمالی)، را بر عهده دارد و به صورت مداوم در حال حرکت بین دفترهای فیات در تورین، دیترویت و مارانلو است.

با توجه به وظایف زیاد مارکیونه، چندان دور از ذهن نیست که فراری اقدام به معرفی مدیر اجرایی داخلی کند تا کمی از فشارهای وارد شده به مارکیونه را کاهش دهد. فراری در حال ایجاد تغییرات گسترده در ساختار خود است تا فعالیت‌هایش را به صورت مستقل از فیات انجام دهد و علاوه بر تولید خودروهای لوکس، به دوران باشکوه عملکرد بی‌نظیر خود در مسابقات اتومبیلرانی نیز بازگردد. آمادئو فلیسا پس از تحویل ریاست فراری به مارکیونه، در هیئت مدیره این شرکت باقی خواهد ماند و به عنوان مشاور مارکیونه، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید