Performancing Metrics

مرکز سرمایه‌گذاری اتاق تهران و موسسه حقوقی رولندبرگر تفاهمنامه امضا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 339476
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 08:39
برگزاری نشست اقتصادی مشترک ایران و آلمان
یک تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران و موسسه حقوقی بین‌المللی رولندبرگر (Roland Burger) به امضا رسید.

اتاق خبر- یک تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران و موسسه حقوقی بین‌المللی رولندبرگر (Roland Burger) به امضا رسید. این خبر را فریال مستوفی که ریاست مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران را برعهده دارد اعلام کرد. امضای این تفاهم‌نامه در نشست مشترک اقتصادی ایران و آلمان صورت گرفت؛ نشستی که پیش از این قرار بود با حضور زیگمار گابریل برگزار شود اما او به دلیل بیماری سفرش به ایران را لغو کرد.

به گفته مستوفی موسسه رولند برگر، از جمله موسسات مشاوره شاخص در عرصه مشاوره مدیریت اعم از مشاوره استراتژیک برای اجرای موفقیت‌آمیز کسب‌وکار‌های جدید، خدمات نوآورانه، M & A، بازسازی ساختار شرکتی و پشتیبانی مدیریت در پروژه‌های زیربنایی بزرگ است. امضای این تفاهمنامه در نوع خود یکی از موثرترین اقدامات انجام گرفته جهت پیشبرد اهداف مرکز سرمایه‌گذاری به عنوان نهادی برآمده از بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین بهبود و ارتقای سطح دانش و مدیریت شرکت‌های داخلی جهت همکاری‌های موثرتر با سرمایه گذاران خارجی محسوب می‌شود. 
بنابر هماهنگی‌های انجام شده و توافق حاصل شده میان وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مسوول كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و آلمان، مقرر شده بود نشست كمیسیون مشترك سه‌شنبه 14 اردیبهشت ماه با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان برگزار شود اما با توجه به بیماری وزیر اقتصاد آلمان و لغو سفرش به ایران، این نشست در سطح معاونین وزرای دو کشور و با حضور «محمد خزاعی» معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌كل سازمان سرمایه‌گذاری و كمك‌های اقتصادی و فنی كشورمان و معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و با حضور بیش از 400 تن از نمایندگان و فعالان اقتصادی دو كشور در وزارت اقتصاد برگزار شد.
در این نشست که چند تفاهمنامه به امضا رسید، محمد خزاعی، رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، از مراحل نهایی توافق ایران و آلمان برای برقراری همکاری‌های بیشتر با شرکت بیمه هرمس خبر داد و گفت: «در صورت نهایی شدن توافق‌ها، تا چند روز آینده همکاری ایران با هرمس برای تامین منابع مالی و پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود.»
بک‌مایر، معاون وزیر اقتصاد آلمان، در این نشست مشترک ضمن اعلام آمادگی آلمان برای تسویه تمام بدهی‌هایش به ایران بیان کرد که وزارت اقتصاد آلمان برای از سرگیری روابط بانک‌های کشور آلمان با بانک‌های طرف ایرانی به بحث وگفت‌وگو نشسته است و مقرر شده، مناسبات بین بانکی هر چه سریعتر تسهیل شود.  بک‌مایر گفت: «روابط ایران و آلمان دارای سابقه دیرینه‌ای است و رشد این روابط می‌تواند منجر به تقویت اقتصاد آلمان نیز شود. او گفت: «آلمان می‌تواند در بخش خودروسازی، پتروشیمی، اقتصاد انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و موضوعات محیط زیستی و مدیریت آب و همچنین موضوعاتی در مورد بندرداری و حمل‌ونقل با ایران همکاری‌هایی داشته باشد. مهم این است که دو طرف ایران و آلمان از این فرصت استفاده کنند.»
 بک مایر ادامه داد: «آلمان می‌تواند همکار خوبی برای ایران باشد کما اینکه درگذشته همینطور بوده است.» وی افزود: «ضمانت‌نامه‌های بانکی ایران باید مورد قبول واقع شود.»

منبع: اتاق تهران 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید