Performancing Metrics

کاهش ۵۰ درصدی قیمت زردآلو تا خرداد | اتاق خبر
کد خبر: 339495
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 09:29
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه عرضه زردآلو در اواخر اردیبهشت ماه اوج خواهد گرفت، گفت: قیمت زردآلو تا خردادماه به نصف نرخ فعلی آن می‌رسد.

اتاق خبر: مجتبی شادلو با بیان اینکه امسال وضعیت تولید زردآلو در کشور بسیار مطلوب است، اظهارداشت: اگرچه امسال درختان زردآلو خیلی زود به مرحله گلدهی رسیدند اما خوشبختانه این گل‌ها تبدیل به میوه شدند و اتفاق بدی رخ نداد.

وی با اشاره به اینکه امسال عرضه این میوه نسبت به سال قبل یک ماه زودتر انجام می‌شود، گفت: عمده زردآلوی تولیدی کشور کمتر از ۱۵ روز آینده و حدودا اواخر اردیبهشت ماه وارد بازار خواهد شد.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران اضافه کرد: زردآلویی که در زمان مذکور به بازار عرضه می‌شود، بسیار کیفی و قیمت آن حداکثر نصف نرخ فعلی این میوه است.

شادلو با بیان اینکه حدود یک ماه قبل قیمت گوجه سبز نوبرانه حدود ۱۰۰ هزارتومان بود، افزود: دلیل گرانی این گوجه سبزهای ریز و نه چندان با کیفیت، عرضه بی موقع آنها به بازار بود ضمن اینکه مصرف این محصولات برای انسان زیان آور است.

وی، قیمت فعلی گوجه سبز را در بازار مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر گوجه سبزهای درشت و کیفی در حدود ۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

شادلو ادامه داد: بنده همان زمان نیز اعلام کرده بودم قیمت گوجه سبز در دهه اول اردیبهشت ماه که زمان مصرف آن است، متعادل خواهد شد.

 براساس اعلام رئیس اتحادیه میوه  وسبزی، در حال حاضر زردآلوی تولید کاشان و دزفول به بازار میوه عرضه می‌شود، ضمن اینکه قیمت آن در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۲۵ هزارتومان است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید