Performancing Metrics

برداشت چغندر قند در سطح ۱۳۵ هکتار از اراضی ایلام آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 339544
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 12:24
مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه برداشت چغندر قند در سطح ۱۳۵ هکتار از اراضی ایلام آغاز شده است، گفت: توسعه این محصول در استان یک اولویت اساسی است.

اتاق خبر: سید محمد تراپ میری اظهار داشت: برداشت چغندر قند کشت پاییزه در سطح ۱۳۵ هکتار از اراضی شهرستان های دهلران و مهران آغاز شده است و پیش بینی می شود از این سطح میزان هشت هزار و ۱۰۰ تن ریشه چغندر تولید شود.

وی تصریح کرد: توسعه کشت چغندر قند پاییزه به منظور کاهش مصرف آب در تولید این محصول در مناطق گرم و جنوبی کشور از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه مدیریت زراعت در راستای سیاست های وزارت متبوع در نظر دارد توسعه کشت چغندر قند را در مناطق مستعد استان را دنبال کند، گفت: در جهت تثبیت و تحقق سطح زیرکشت متناسب با ظرفیت اراضی استان و اطمینان کشاورزان از ادامه کشت و سرمایه گذاری بیشتر، طرح احداث کارخانه قند پیگیری می شود.

میری گفت: استفاده مناسب از ظرفیت های خالی کارخانه های قند، اصلاح برنامه تناوبی محصولات زراعی، افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش اشتغال، بهبود و پایداری تولید سایر محصولات و افزایش درآمد کشاورزان از مزایای دیگر این زراعت است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید