Performancing Metrics

پیشرفت فیزیکی بالای ۷۷ درصدی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 339545
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 12:29
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت فاز ۱۴ پارس جنوبی را ۶۲ درصد عنوان کرد و گفت: دیگر فازهای در دست اجرای پارس جنوبی دارای پیشرفت‌های فیزیکی بالای ۷۷ درصد هستند.

اتاق خبر: علی اکبر شعبان‌پور ، در دو سال اخیر شاهد توسعه و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پارس جنوبی هستیم و چند طرح بسیار مهم در مدار تولید قرار گرفته است که باعث افزایش ظرفیت تولید گاز کشور شده است.

وی اضافه کرد: افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین فاز این منطقه و همچنین افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی از دستاوردهای مهم در منطقه بوده است که تلاش داریم در سال جاری نیز چند فاز دیگر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت فاز ۱۴ پارس جنوبی را ۶۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: مابقی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی دارای پیشرفت‌های فیزیکی بالای ۷۷ درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه فاز ۱۹ پارس جنوبی تولیدی معادل دو فاز استاندارد دارد، بیان کرد: تولید از فاز ۱۹ پارس جنوبی امسال آغاز خواهد شد و در هفته‌های آینده شاهد تزریق گاز این فاز به شبکه‌های سراسری خواهیم بود.

شعبان‌پور با اشاره به تکمیل حفاری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در تابستان امسال، خاطرنشان کرد: این دو فازای دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی از تکمیل ساخت دو سکوی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در یارد بندرعباس خبر داد و افزود: ارزش قراردای توسعه فازهای ۱۲ تا ۲۴ پارس جنوبی حدود ٥٠ میلیارد دلار است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید