Performancing Metrics

گفت وگوهاي صلح در كويت فرصتي براي پايان دادن به بحران يمن است | اتاق خبر
کد خبر: 339565
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 13:22
دبير كل شوراي همكاري خليج فارس:
دبيركل شوراي همكاري خليج فارس ،گفت وگو هاي صلح يمن در كويت را فرصتي تاريخي براي پايان دادن به رنج هاي مردم يمن دانست و گفت: تا رسيدن به راه حل نهايي و پايان دادن به اين بحران ،گفت و گوها بايد ادامه داشته باشد.

اتاق خبر - به گزارش شبكه خبري المسيره، 'عبداللطيف الزياني' شب گذشته (سه شنبه) در نشست با روساي هيات ملي يمن ، تمايل كشورهاي حاشيه خليج فارس براي موفقيت گفت وگوهاي كويت و تحقق صلح در يمن را خاطر نشان كرد.

وي با تاكيد بر ضرورت تداوم گفت وگو و رفع اختلافات در مذاكرات مستقيم از دولت كويت به خاطر ميزباني گفت وگو ها تشكر كرد.
الزياني همچنين بر حمايت شوراي همكاري خليج فارس از گفت وگوهاي سياسي يمن در كويت و موفقيت آن تاكيد كرد.
هيات ملي يمن در اين ديدار با ارائه گزارشي از جلسات روزهاي گذشته اين گفت وگو ها به تشريح كارشكني هاي هيات منصورهادي پرداخت.
هيات ملي يمن بر توافق و مشاركت همه طرف ها در ساخت آينده يمن به عكس ديدگاه طرف ديگر (هيات منصورهادي) تاكيد كرد.
اين هيات بار ديگر بر ماندن در كويت تا پايان گفت وگوها، دستيابي به راه حل توقف جنگ، پايان دادن به رنج هاي مردم يمن، رفع محاصره وتحقق صلح تاكيد كرد.
در حالي كه بيش از يك سال از تجاوز عربستان و ائتلاف عربي - آمريكايي به يمن مي گذرد، دور جديد گفت وگوهاي صلح يمن ٬ پنجشنبه گذشته و پس از ورود نمايندگان انصارالله و علي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق يمن در كويت آغاز شد.
گفت و گوهاي قبلي در ماه دسامبر (آذر/دي) گذشته در ژنو ٬ بدون نتيجه پايان يافت.
عربستان با ائتلاف برخي كشورهاي عربي منطقه و با همراهي آمريكا از ششم فروردين سال گذشته حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرده تا«عبد ربه منصورهادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابي هاي يمني كه امنيت شهرهاي اين كشور را تأمين مي كنند، جلوگيري كند.
در اثر اين حملات تاكنون هزاران يمني از جمله صدها زن و كودك شهيد يا زخمي شده و ده ها هزار نفر نيز آواره شده اند و به تأسيسات زيربنايي، خدماتي و درماني اين كشور آسيب هاي جدي وارد شده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید