Performancing Metrics

ظرفیت ذخیره نفت در خلیج فارس ۵۳ میلیون بشکه شد | اتاق خبر
کد خبر: 339605
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 15:04
با بهره‌برداری از مخازن جدید در حوزه فلات قاره، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس از مرز ۵۳ میلیون بشکه عبور کرد.

اتاق خبر: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام یکی از تاکتیک‌های کشورهای بزرگ صادرکننده طلای سیاه به منظور فروش نفت بوده که قدرت چانه زنی کشورها را در زمان امضای قراردادهای نفتی افزایش می‌دهد.

بر این اساس همزمان با افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران، با بهره برداری از مخازن جدید و در دست تعمیر در حوزه فلات قاره، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس از مرز ۵۳ میلیون بشکه عبور کرد.

در شرایط فعلی با بهره‌برداری از چهار مخزن یک میلیون بشکه ای در پایانه خارگ، ظطرفیت ذخیره سازی نفت در بزرگترین ترمینال نفتی ایران در خلیج فارس به ۲۸ میلیون بشکه رسیده است.

علاوه بر این، با بهره‌برداری از هفت مخزن در دست تعمیر در سطح فلات قاره ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در این حوزه هم به بیش از ٢٥ میلیون بشکه می‌رسد.

سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به وجود ٤١ مخزن ذخیره سازی در سطح میادین نفتی ایران در حوزه فلات قاره، ظرفیت حداکثری ذخیره سازی را حدود ١٨ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه عنوان کرد و افزود: با اجرای برنامه‌های تعمیر مخازن، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام حوزه فلات قاره به حدود ٢٥ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

سیدپیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت منجر به ارتقای توان و قدرت چانه زنی ایران به منظور فروش نفت در بازار جهانی خواهد شد، تاکید کرده است: از سال گذشته و با ورود مخازن جدید میزان ماندگاری نفت ایران در مخازن پایانه خارگ به بیش از ۲۴ ساعت افزایش یافته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید