Performancing Metrics

مشاور وزیر: وزارت نیرو 6 برنامه محوری برای اقتصاد مقاومتی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 339675
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 17:31
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شركت مدیریت منابع آب ایران گفت: این وزارتخانه 6 برنامه محوری برای اجرای اقتصادی مقاومتی دارد كه پر كردن 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز از جمله آن ها است.

اتاق خبر: محمد حاج رسولی ها  با بیان اینكه بخش آب در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است افزود: با تعیین تكلیف این میزان چاه آب غیرمجاز یك میلیارد مترمكعب آب به تعادل آب زیر زمینی افزوده خواهد شد.
وی بهره برداری از 14 سد جدید در سال جاری را یكی از این محورها عنوان كرد و افزود: با بهره برداری از این سدها بخش قابل توجهی از روان آب ها كنترل خواهد شد.
وی گفت: تاكنون 30 هزار میلیارد ریال برای ساخت این تعداد با حجم دو میلیارد متر مكعب آب هزینه شده است.
مدیرعامل شركت منابع آب ایران نصب ابزارهای كنترل آب را نیز از دیگر برنامه ها عنوان كرد و گفت: برای اجرای این طرح ها برش های استانی نیز با برنامه های مدون ابلاغ شده است.
وی همچنین كنترل برداشت آب از چاه های مجاز را نیز از دیگر برنامه های محوری در اقتصاد مقاومتی عنوان كرد.
حاج رسولی ها افزود: 50 هزار حلقه چاه به كنتور و هفت هزار حلقه چاه نیز به كنتور حجمی تجهیز می شود كه با اجرای این طرح ها بیش از یك میلیارد متر مكعب آب صرفه جویی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه هم اكنون 48 میلیارد متر مكعب از آبخوان ها برداشت می شود گفت: این در حالی است كه ظرفیت آبخوان های قابل برداشت 32 میلیارد متر مكعب است كه بر این اساس طبق برنامه 20 ساله و همچنین با برنامه های عملیاتی باید تلاش كنیم تا به اندازه ظرفیت آب برداشت كنیم.
وی بر استفاده از مشاركت مردم برای حفاظت از آب برای نسل های بعدی تاكید كرد و افزود: مردم و همچنین مسئولان باید كمك كنند تا به این مهم برسیم.
وی برنامه های آگاهی بخشی را از محورهای مهم تعادل بخشی عنوان كرد و گفت: در چند سال اخیر در راستای استفاده درست از آب در بین مردم فرهنگی سازی شده است و خشكسالی های چند سال اخیر نیز باعث شد كه كمبود آب در بین مردم احساس شود.
مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شركت منابع آب ایران در خصوص رسوب سدها نیز گفت: تعداد محدودی از سدها از جمله دز، سفید رود، شیرین دره و سدهای استان گلستان این مشكل را دارند كه بافت خاكی آن مناطق علت این امر است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید