Performancing Metrics

رئيس اتاق بازرگاني: اقتصاد غيررقابتي، پايدار نمي ماند | اتاق خبر
کد خبر: 339690
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 17:51
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي ايران گفت: اقتصاد محدود، گلخانه اي، غير رقابتي و انحصاري پايدار نمي ماند.

اتاق خبر: محسن جلال پور روز چهارشنبه در جلسه شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي لرستان افزود: طي سال هاي گذشته در مسير درمان اقتصاد كشور با تكرار مشكلات مواجه بوده ايم.
وي با بيان اينكه در شرايط فعلي فضاي كشور براي ارتباط هاي بين الملل باز شده است، اظهار داشت: در سال هاي قبل با دنيا و اقتصاد پيوسته جهاني تعامل مطلوبي نداشتيم.
وي ادامه داد: دولت يازدهم با تغيير الگو، راههاي تعامل بين المللي را در پيش گرفته است و چنانچه در اين مسير حركت نكنيم، از دوران تحريم عقب تر خواهيم رفت.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي ايران گفت: افت قيمت نفت و مشكلات ناشي از آن به همراه تحريم ها وجود دارد و تنها راهكار حل آنها توجه به بخش خصوصي است.
جلال پور با تاكيد بر تغيير وضعيت فعلي و تغيير الگوهاي توسعه اي و تعاملات جهاني تصريح كرد: عبور از شرايط غلط چندين ساله نيازمند تقبل هرينه هاي سنگين است و بايد براي دستيابي به اقتصاد و آينده اي روشن، براي رفع مشكلات تلاش و تحمل كرد.
وي ادامه داد: در شرايط كنوني بايد فعالان بخش خصوصي ايستادگي كنند و نبايد خستگي، بي انگيزگي و ساير موارد آنان را از مسير اصلي دور كند.
وي همچنين افزود: شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي يك ظرفيت بسيار بالا است كه برخي استان هاي كشور موفق به استفاده از اين مهم نشده اند.
به گفته جلالي پور، مصوبات اين شورا لازم الاجرا بوده و بايد در دولت مطرح شود.
* معرفي ويژه هشت استان براي سرمايه گذاري خارجي
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران همچنين در حاشيه اين جلسه در جمع خبرنگاران گفت: هشت استان براي كار جدي در سال «اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل» انتخاب شده اند تا هيات هاي تجاري و اقتصادي خارجي به صورت ويژه با ظرفيت اين استان ها آشنا شوند.
جلال پور بدون نام بردن از اين استان ها با بيان اينكه لرستان نيز يكي از اين استان هاست، افزود: كه در اين راستا طرح هاي جديدي براي اين استان ها تعريف مي شود تا هيات هاي خارجي از توانمندي آنها بهره بيشتر داشته باشند.
وي ادامه داد: براي معرفي اين طرح ها همراه با معاون اقتصادي وزارت كشور به زودي بار ديگر به لرستان سفر خواهد كرد.
جلال پور همچنين با اشاره به اينكه واحدهاي راكد كشور سه دسته هستند، اظهار داشت: واحدهاي گروه اول رقابتي نبوده و شرايط انجام كار براي آنها مهيا نيست.
وي افزود: در گروه دوم گرفتاري واحدها بر اثر تحريم و برخي سو تدبيرها بوده است و از اين رو اين واحدها در سال جاري با توجه به تاكيدات رهبري بر مبناي احيا آنها، در دستور كار جدي قرار دارند و شناسايي و رفع مشكلات آنان از جمله مسائل نقدينگي، تامين اجتماعي و مالياتي در حال پيگيري است.
جلال پور تصريح كرد: واحدهاي دسته سوم نيز با توجه به شرايط بين المللي فعال بوده اند كه در دوران پسابرجام و گشايش هاي جهاني، اين واحدها خود به خود در فضاي جديد به مدار وارد مي شوند.
وي همچنين با اشاره به توانمندي هاي لرستان در زمنيه هاي كشاورزي، معدني و گردشگري افزود: بايد نگاه جديدي مبني بر توسعه گردشگري كشاورزي، طبيعي و روستايي در استان شكل گيرد.
رييس اتاق بازرگاني ايران به منظور بررسي وضعيت بخش خصوصي در استان و بازديد از برخي طرح هاي اقتصادي از جمله مجتمع كشت و صنعت لرستان به خرم آباد سفر كرده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید