Performancing Metrics

مطالبات کارگران بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه مقابل استانداری | اتاق خبر
کد خبر: 339698
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 18:25
همزمان با هفته کارگر، کارگران بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه در اردبیل در مقابل استانداری اردبیل تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات پرداخت نشده خود شدند.

اتاق خبر: کارگران معترض کارخانه بزرگ نساجی اردبیل موسوم به شرکت آرتا تجارت زرین ظهر چهارشنبه به منظور پیگری مطالبات و حقوق معوق خود در مقابل ساختمان استانداری گرد آمده و از مسئولان خواستار پاسخگویی به مطالبات خود شدند.

در این تجمع کارگران با اشاره به مشکلات معیشتی به دلیل عدم دریافت مطالبات طی چند سال گذشته، خواستار حضور و پاسخگویی شخص استاندار اردبیل و رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از کارگران این کارخانه با اشاره به عدم دریافت مطالبات خود طی چند سال گذشته تصریح کرد: هیچ مدیری در این مجموعه تکلیف مطالبات برجا مانده کارگران را مشخص نمی کند.

وی با بیان اینکه حق و حقوق کارگران این واحد از سال ها پیش پرداخت نشده است، یادآور شد: در شرایط فعلی اقتصادی عدم دریافت مطالبه حتی برای یک ماه کمر کارگر را می شکند اما اکثر کارگران این کارخانه بیش از چندین ماه حقوق خود را نگرفته اند.

این کارگر کارخانه نساجی اردبیل وضعیت معیشتی کارگران این واحد را بسیار اسف بار و نگران کننده خواند و تاکید کرد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات یا با بدهی و یا با دریافت وام زندگی خود را می گذرانیم که البته ناتوانی در پرداخت وام نیز موجب مشکلاتی برای ما شده است.

کارخانه سبلان پارچه در سال ۸۶ و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و ۱۲۰ هزار مترمربع زیربنا به عنوان بزرگترین واحد نساجی خاورمیانه در اردبیل به بهره برداری رسید، ریسندگی، بافندگی، گردبافی، رنگرزی، چاپ و تكمیل، طراحی، برش و دوخت به عنوان تولید کننده انواع پوشاک‏‏ تریکو جین پیراهن و پولیور واحدهای ایجاد شده در این کارخانه بود.

در ابتدای راه اندازی، این واحد عنوان بزرگترین نساجی خاورمیانه را یدک کشید و مدیران سابق آن هدف از تاسیس کارخانه را فعالیت زنجیره ای و صادرات ۷۰ درصد محصولات این کارخانه به بازارهای کشورهای خاورمیانه و ایجاد اشتغال برای بالغ بر پنج هزار نفر برشمردند.

هنوز زمان زیادی از افتتاح آن نگذشته بود که این واحد با مشکلاتی مواجه و در مقاطعی به تعطیلی کشیده شد، با این حال انتظار این کارخانه برای رفع موانع مدیریت هر سال با آمدن مدیران جدید وعده های تازه ای به خود دید.

در نهایت و از حدود پنج سال پیش بانک تجارت با سرمایه گذاری در این کارخانه و حتی تغییر نام آن به کارخانه آرتا تجارت زرین حضور خود را در کرسی مدیریت و مالکیت نهادینه آن کرد، اما به نظر می رسد خروجی لازم را در بحث تولید و پرداخت مطالبات نداشته است.

البته در مهرماه سال ۹۴ نیز سازمان ورشکستگی این واحد را به دلیل اتمام مهلت اجاره شرکت آرتا تجارت زرین به سازمان پرنیان واگذار کرد که به دلیل امتناع شرکت آرتا تجارت زرین از تخلیه کارخانه، این واحد تولیدی پلمب شد.

در حال حاضر نیز این کارخانه بعد از سالها همچنان پا درهوا بوده و وعده های مبنی بر رفع مشکلات آن محقق نمی شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید