Performancing Metrics

3 تروريست شبكه حقاني در كابل پايتخت افغانستان بازداشت شدند | اتاق خبر
کد خبر: 339707
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 18:47
اداره امنيت ملي افغانستان اعلام كرد كه 3 تروريست عضو شبكه حقاني را از منطقه «مربوطات» شهر كابل شناسايي و دستگير كرده اند.

اتاق خبر - اداره امنيت ملي افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي اضافه كرد كه «مزمل»، «ياسر» و «عنايت الله» قصد داشتند تا حملات تروريستي و انفجاري را در مناطق پرتردد شهر كابل انجام دهند كه پيش از هرگونه اقدامي دستگير شدند.

در بيانيه افزوده شده است كه از افراد بازداشت شده 8 بمب مغناطيسي، يك قبضه سلاح كمري و 11 دستگاه تلفن همراه تنظيم شده به سيستم انفجاري مين و مقداري تجهيزات ديگر بدست آمده است.
امنيت ملي افغانستان گفته است: اين افراد در بازجويي هاي اوليه اعتراف كرده اند كه به دستور شبكه حقاني قصد انجام عمليات انتحاري و انفجاري را در شهر كابل داشته اند.
اداره امنيت ملي افغانستان در ماه هاي اخير عمليات انتحاري و تروريستي زيادي توسط مخالفان مسلح و تروريست ها را در شهر كابل ناكام گذاشته و عامل يا عاملين عمليات را بازداشت كرده است.
آخرين حمله تروريستي در 31 فروردين ماه گذشته به رياست «دهم» امنيت ملي افغانستان كه وظيفه محافظت از شخصيت هاي برجسته دولتي را به عهده داشتند، انجام شد كه در آن 64 تن كشته و 350 تن ديگر زخمي شدند.
مسئوليت اين حمله را گروه طالبان به عهده گرفت، اما امنيت ملي افغانستان «شبكه حقاني» و «لشكر طيبه» را كه در پاكستان مستقر هستند، مسئول اين حمله معرفي كرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید