Performancing Metrics

مسکن مهر در کشور به آمار بافت فرسوده اضافه شده است | اتاق خبر
کد خبر: 339718
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 19:32
عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان كرد: متاسفانه مسكن مهر در كشورما به آمار بافت های فرسوده افزوده شده است.

اتاق خبر: احمد مسجدجامعی  امروز چهارشنبه در افتتاحیه همایش بین المللی سکونتگاه های فقیرنشین شهری به سوی بهسازی و بازآفرینی پایدار که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: در استان های غرب كشور كه مردم آن در سال چندین ماه وجود ریزگردها را تجربه می كنند چه فرقی می كند در مركز یا حاشیه شهرها زندگی كنند.

وی با اشاره به اینكه اگر به تمامی جوانب شهرها توجه نكنیم بی شك مقابله با فقر شهری امكان پذیر نخواهد بود‌ عنوان كرد: اگر تصور شود با ساخت مسكن مناسب امكان مقابله با فقر شهری وجود دارد قطعا به بیراهه رفته ایم و شكست چنین برنامه ای حتمی است.

وی یكی از جنبه های مبارزه با فقررا ساخت مسكن‌ و همكاری و همدلی اجتماعی خواند و افزود: اكنون آمارهای متعددی از تعداد ساكنین حاشیه شهرها وجود دارد عده ای این آمار را ۱۰ میلیون تن و تعدادی هم ۱۶ میلیون نفر عنوان كردند و برای موفقیت در مقابله با فقر شهری نیاز به آمار و ارقام صحیحی است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: عوارض ناشی از زلزله بم موجب شد كه سند بهسازی و بازسازی و بهبود سكونتگاه ها به شكل مطلوبی تهیه و تدوین شود.

مسجدجامعی بیان كرد: در برنامه های چهارم و پنجم  توسعه قرار براین گذاشته شد كه ظرف یك دهه مسئله سكونتگاه های فقیرنشین در كشورمان حل شود كه حدود ۱۵ درصد از این مسیر تاكنون پیموده شده است.

وی بیان كرد: اگر در برنامه ششم توسعه هم فرض براین باشد كه دو برابر ظرفیت موجود در این سكونتگاه ها كار شود هنوز ۷۵ درصد از بافت فرسوده باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینكه مسكن مهر از نگاه كارشناسی به بافت های فرسوده كشور افزوده شده است‌ عنوان كرد: مشكل مسكن مهر این است كه الگوی واحدی برای ساخت آن در كل كشور اعمال و اجرا شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: اگر به ظرفیت ها و هویت های محلی در تمامی حوزه ها به ویژه ساخت مسكن توجه نشود تبعیض از بین نخواهد رفت.

مسجد جامعی بر كاهش و ازبین بردن تبعیض در جامعه تاكید كرد و گفت: حل مسئله شهر و فقرای آن نگاه جامع و كلانی را می طلبد  و تمامی برنامه ها و طرح ها هم زمانی موفقیت آمیز خواهد بود كه پشتوانه مردمی داشته باشد.

وی عنوان كرد: بیش از پنج دهه از طرح مباحث مربوط به سند آمایش سرزمین در كشور ما می گذرد حال این سوال مطرح است كه تاكنون نتایج پژوهش های این سند به كجا رسیده و آیا به مزیت های هر استان و شهر پرداخته شده است.

وی اضافه كرد: ۷۰ درصد منابع شهرداری ها در ۸ كلان شهر كشور هزینه می شود و در دیگر شهرهای كشور تنها از ۳۰ درصد این منابع بهره مند می شوند كه با چنین روندی بی شك نمی توان مانع از فقر شهری شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید