Performancing Metrics

حکم قاضی برزیلی مبنی بر مسدودسازی ۷۲ ساعته واتس‌آپ لغو شد | اتاق خبر
کد خبر: 339739
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 20:38
حکم مسدودسازی اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌آپ که توسط یک قاضی برزیلی برای ۷۲ ساعت وضع شده بود، تنها بعد از گذشت ۲۴ ساعت لغو شد.

به گزارش اتاق خبر، ممنوعیت 72 ساعته‌ای که طبق حکم قضایی یکی از قضات کشور برزیل برای اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌آپ در این کشور تعیین شده بود لغو شد.

بر اساس گزارش «آرتی»، دولت برزیل به علت بسترسازی واتس‌آپ برای سرویس‌های ناقض حقوق کپی‌رایت به این کار اقدام کرده بود که می‌توانند موجب آسیب‌رسانی به شرکت‌های ارائه کننده خدمات ارتباطی در این کشور شوند.

ممنوعیت 72 ساعته واتس‌آپ به واسطه اعتراض کاربران خشمگین بعد از گذشت 24 ساعت لغو شد.

طی این فیلترینگ موقت، نزدیک به 100 میلیون کاربر اینترنتی از این سیستم پیام‌رسان در برزیل استفاده می‌کنند که بیش از یک میلیون نفر از آنان طی 24 ساعت گذشته به استفاده از اپلیکیشن تلگرام روی آورده‌اند.

طبق گزارش رویترز، فیلترینگ واتس‌آپ پس از صدور حکمی در دیوان عدالت «سائو برناردو دو کامپو» در ایالت سائوپائولوی برزیل انجام گرفته بود.

بنابر اظهارات قاضی پرونده، واتس‌آپ نتوانسته خود را با شرایط حکم صادره در دادگاه 23 جولای تطابق بدهد و همین امر موجب مسدودسازی موقت این اپلیکیشن پیام رسانی در کشور برزیل شده است.

طی چند ماه اخیر، اپراتورهای تلفن همراه در برزیل سخت در تلاش بوده‌اند تا به دولت اثبات کنند که واتس‌آپ در ارائه خدمات رفتار منصفانه‌ای از خود نشان نمی‌دهد.

در ماه آگوست سال گذشته، رویترز گزارش داد که بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در کشور برزیل، مشغول تألیف گزارشی هستند که با ارائه استدلال‌های اقتصادی و قانونی، دولت را برای جلوگیری از ادامه فعالیت واتس‌آپ در این کشور مجاب کنند.

این اولین باری نیست که استفاده از واتس‌آپ در برزیل ممنوع می‌شود.

سال گذشته نیز قاضی دیگری به علت عدم همکاری واتس‌آپ در برخی تحقیقات حکم مسدودسازی موقت این سرویس را صادر نمود.

منبع: تسنیم

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید