Performancing Metrics

درختکاری انگیزه‌های مهم صلح و دوستی بین ملل را به وجود می‌آورد | اتاق خبر
کد خبر: 339751
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 21:20
مراسم کاشت درخت صلح و دوستی بین دو دولت ایران و کره جنوبی همزمان با نخستین سفر رئیس جمهور کره جنوبی به تهران در پارک پردیسان با حضور معصومه ابتکار،‌ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سفیر کشور کره جنوبی به نمایندگی از پارک گئون‌های رئیس جمهوری کره جنوبی برای کاشت درخت صلح و دوستی در پارک پردیسان حضور یافتند گفت: رئیس جمهوری کره جنوبی به دلیل تعلق خاطر به این موضوع سفیر خود را مامور این کار کرد.

 وی با بیان اینکه محیط زیست، حفاظت از طبیعت و درختکاری از ابزار و انگیزه‌های مهمی را برای صلح و دوستی بین ملل به وجود می‌آورد اظهار کرد: امیدواریم این درخت که نماد همکاری بین دو کشور ایران و کره جنوبی است بتواند رشد کند و همزمان با آن روابط دو جانبه این دو کشور در حوزه محیط زیست رشد داشته باشد و دو ملت ایران و کره جنوبی از ثمرات آن استفاده کنند.

 رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست با اشاره به کتیبه اهداء شده از سوی رئیس جمهور کره جنوبی و استقرار آن در پارک پردیسان گفت: این کتیبه در پارک پردیسان باقی می‌ماند و نمادی از حرکت زیبای رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود.

 ابتکار در ادامه با بیان اینکه پیش نویس تفاهم نامه‌ای بین کشور ایران و کره جنوبی آماده شده است افزود: هفته آینده طی سفری که به کره جنوبی خواهم داشت این تفاهم نامه منعقد خواهد شد. تفاهم نامه همکاری دو جانبه‌ بین ایران و کره جنوبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، همکاری‌های فنی، تنوع زیستی تغییر اقلیم و ... خواهد بود.

 وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم سبز در هفته آینده گفت: این جشنواره با 1934 فیلم، 400 فیلم بین المللی آغاز به کار خواهد کرد که 41 کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت. این جشنواره در 70 شهر برگزار خواهد شد که علاوه بر داوران برجسته ملی 15 داور بین المللی نیز کار خود را در زمینه قضاوت و داوری این فیلم‌ها شروع کرده‌اند که امیدواریم با حضور پررنگ‌ مردم و رسانه‌ها این جشنواره پرشور برگزار شود.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به سفر محیط بانان به اتریش گفت: 12 محیط بان و کارشناس آموزشی برای گذران دوره‌های تخصصی در زمینه محیط بانی و تبادل تجربیات به اتریش اعزام شده‌اند. این سفر 8 روزه در یکشنبه آینده به پایان خواهد رسید اما این سفر آغاز همکاری‌های بین المللی ایران با سایر کشورها در زمینه آموزش‌های تخصصی محیط زیست برای کارشناسان و ارتقای توان تخصصی نیروهای محیط زیست است.

 ابتکار افزود: طبق تفاهم نامه‌های منعقده بین سازمان حفاظت محیط زیست و سایر کشورها می‌توان از تجربیات و دوره‌های آموزشی کشورهای مختلف استفاده کنیم. نشست نفت و پتروشیمی و همکاری کشور نروژ اخیرا برگزار شد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید