Performancing Metrics

اردن در آستانه ورشکستگی است | اتاق خبر
کد خبر: 339794
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 23:52
وزیر خارجه پیشین اردن فاش کرد، کشورش در آستانه ورشکستگی اقتصادی است و تأکید کرد که کمک‌های مالی ریاض هم نمی‌تواند اردن را از این ورطه نجات دهد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  فارس، بعد از سفر اخیر «عبدالله دوم» پادشاه اردن به عربستان و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کمک مالی ریاض به امان «مراون المعشر» وزیر خارجه پیشین اردن فاش کرد کشورش در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

پایگاه خبری «ارم نیوز»، به نقل از المعشر گزارش داد که عربستان نیز با توجه به کاهش قیمت نفت در بحران اقتصادی است و نمی‌تواند به اردن کمکی کند.

وی در یک نشست سیاسی گفته بود اردن همیشه بر کمک‌های آمریکا و عربستان تکیه کرده بود که با توجه به فشاری که حضور آواره‌های سوری به اقتصاد این کشور وارد می‌کند این کمک‌ها دیگر برای خارج کردن اردن از بحران اقتصادی‌اش کارساز نیست.

سخنان المعشر دیدگاه گروهی از نخبگان اردنی‌ را نمایندگی می‌کند که معتقدند این کشور باید از تکیه بر دیگر کشورها در حل مسائل اقتصادی خود دست بردارد و متکی به خود باشد.

این افراد همچنین معتقدند اردن باید بر اساس منافع اقتصادی کشور در روابط خارجی خود با کشورهای منطقه بازنگری کند.

در همین راستا چند روز پیش «عبدالکریم الکباریتی» نخست وزیر پیشین اردن گفته بود: اردن دیگر در اولویت عربستان نیست و باید با ایران رابطه داشته باشد.

94105

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید