Performancing Metrics

ایران و روسیه بر تداوم مبارزه با گروه های تروریستی ضد سوری تاكید كردند | اتاق خبر
کد خبر: 339816
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 01:22
امیر عبداللهیان و بوگدانف در مسكو/
حسین امیر عبداللهیان و میخاییل بوگدانف معاونان وزارت امور خارجه ایران و روسیه در پایان مذاكرات خود در مسكو اعلام كردند كه...

اتاق خبر - حسین امیر عبداللهیان و میخاییل بوگدانف معاونان وزارت امور خارجه ایران و روسیه در پایان مذاكرات خود در مسكو اعلام كردند كه دو كشور در ادامه مواضع اصولی خود برای پایان دادن به بحران سوریه از راه سیاسی، تداوم مبارزه با تمامی گروه های تروریستی ضد سوری بویژه داعش و جبهه النصره را ضروری می دانند.

امیر عبداللهیان امروز در مسكو اظهار كرد: مذاكرات سازنده ای با نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه درباره مسائل منطقه بویژه سوریه، عراق، یمن و فلسطین صورت گرفت.
وی افزود: دو كشور بر این باورند كه آتش بس در سوریه باید فراگیر باشد و جز مناطق تحت كنترل تروریست ها، تمامی بخش های دیگر این كشور شامل پیمان ترك مخاصمه شوند.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ادامه داد: از سوی دیگر تفكیك تروریست ها از دیگر گروه ها ضروری است، گروه ها مسلح نیز باید سلاح خود را تحویل داده و به روند سیاسی حل مشكلات سوریه بپیوندند و همزمان تهران و مسكو تلاش می كنند تا گفت وگوهای سوری سوری در ژنو به نتیجه برسد تا مردم سوریه بتوانند در مورد آینده خود تصمیم گیری كنند.
وی همچنین با تاكید بر اینكه از نگاه ایران و روسیه مبارزه با تروریسم در یمن، سوریه و عراق یك اصل ضروری است، گفت: دو كشور برقراری آتش بس در یمن، گفت وگوهای سیاسی بین گروه های مختلف و شكست محاصره این كشور را لازم می دانند و در مورد تحولات عراق نیز بر لزوم تلاش همه گروه های عراقی با هدف رسیدن به توافق سیاسی تاكید دارند.
بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رییس جمهوری این كشور در امور خاورمیانه نیز در باره مذاكرات امروز به خبرنگار ایرنا و صدا و سیما گفت: تهران و مسكو گفت وگوها و رایزنی صریحی در مورد مسائل مختلف خاورمیانه و خلیج فارس داشتند. ما بر این باوریم كه تمامی طرف ها این منطقه مهم باید بر اساس معیارهای بین المللی و اصول سازمان ملل اقدام كنند.
وی اظهار كرد: در باره مسائل سوریه بر اجرای تصمیم های گروه حامیان این كشور تاكید می كنیم و خواهان اجرای تصمیم های مندرج در قطعنامه 2254 و 2268 شورای امنیت هستیم و همراه ایران تلاش می كنیم این مصوبه ها اجرا شود، ضمن اینكه گروه های كاری حل مسائل انسانی و رعایت آتش بس در سوریه باید به وظایف خود عمل كنند.
بوگدانف تاكید كرد: ایران و روسیه مواضع منطقی در باره مسائل امنیتی سوریه دارند و بر لزوم مبارزه جامعه جهانی با گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره تاكید می كنند.
وی در پایان گفت: در مذاكرات امروز اوضاع فلسطین نیز به صورت مشروح مورد مذاكره قرار گرفت.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با همتای روسی خود تاكید كرد كه گروه های احرارالشام و جیش الاسلام باید در فهرست تروریستی قرار گیرند، اما تلاش ها در این زمینه با دشواری پیش می رود.
توافق آتش بس سوریه كه از اسفند ماه گذشته با هماهنگی آمریكا و روسیه برقرار شده است، شامل گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی شود و مبارزه با آنان ادامه دارد.
مسكو نیز پیشتر خواستار تروریستی شناخته شدن احرارالشام و جیش الاسلام توسط سازمان ملل شده بود.
روسیه هفته پیش از كمیته ضد تروریستی سازمان ملل خواست تا نام گروه های تكفیری جیش الاسلام و احرار الشام فعال در سوریه را كه مورد حمایت های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی شناخته می شوند، در فهرست تروریستی قرار دهد.
ویتالی چوركین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این باره گفته است كه گنجانده شدن نام این دو گروه در فهرست تروریستی سازمان ملل سبب مجاز بودن حمله به مواضع آنان خواهد شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید