Performancing Metrics

روابط ایران و جمهوری آذربایجان تقویت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 339852
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 10:12
رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان گفت: برداری دو کشور ایران و آذربایجان غربی دایمی است و این روابط تقویت می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، واصف طالب اوف چهارشنبه شب در آیین بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت با بیان اینکه دو کشور در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مشترکات زیادی دارند افزود: برای توسعه روابط اقتصادی افزایش امكانات مرزی جهت تسهیل در عبور و مرور ضروری است.

وی با ابراز علاقه به افزایش مبادلات تجاری جمهوری خود مختار نخجوان با مناطق آزاد تجاری جمهوری اسلامی ایران افزود: به طور حتم بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت نقش بسزایی در افزایش مراودات تجاری ما ایفا خواهد كرد.

رئیس مجلس جمهوری خود مختار نخجوان ادامه داد: طی سفر اخیر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، استفاده از پایانه مرزی پلدشت در گسترش ارتباطات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران مورد تاكید قرار گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: بی‌شک منطقه آزاد ماکو یک فرصت بسیار مناسب برای ایران و کشورهای همسایه برای رفاه و کسب درآمد است.

قربانعلی سعادت افزود: هم‌اکنون روابط و مناسبات بین ‌‌ایران و جمهوری آذربایجان به بالاترین حد خود رسیده و باید تداوم داشته باشد هر چند که دشمنان استکباری چشم دیدن آن را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح پایانه پلدشت بسیاری از مشکلات مرزی استان را حل می‌کند اظهار داشت: هم‌اکنون در مرز بازرگان شاهد مشکلات فراوانی هستیم بنابراین افتتاح پایانه پلدشت می‌تواند در این زمینه بسیار راه‌گشا باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید پایه‌های استحکام مادی و معنوی بین ایران و جمهوری آذربایجان فراهم شود گفت: در عین حال نیز باید این دو کشور به قوانین و مقررات یکدیگر احترام بگذارند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید